Avatar billede mtas Nybegynder
06. september 2002 - 11:08 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Højtaler ??

Hej!

Jeg har lige købt et par højtaler, Creative Labs FourPointSurround FPS1600 Retail, men ikke fået dem endnu.

Men det som jeg vil spørge om er om det krævre noget specielt er mit lydkort ??
Avatar billede random_act Nybegynder
06. september 2002 - 11:10 #1
De kræver af lydkortet at det kan klare fourpoint surround.
Avatar billede sprutnik Nybegynder
06. september 2002 - 11:11 #2
Hvis det er dem der består af 4 højtalere så kræver de 2 udgange på dit lydkort. Ellers kræver det ikke noget specielt.
Avatar billede mtas Nybegynder
06. september 2002 - 11:12 #3
random_act > Hvordan finder jeg ud af det ??

sprutnik > Hvilken slags 2 udgange skal det være ??

Lige nu har jeg et onboard lydkort med 4 "huller"!!
Avatar billede sprutnik Nybegynder
06. september 2002 - 11:21 #4
Du skal have en udgang til højtalerne foran dig og en til dem bag dig. Du har sikkert 1 indgang, 1 udgang til hovedtelefoner og 2 udgange til dine højtalere. Hvis du har et nyere bundkort burde det virke. Ellers gå ind på din bundkortfabrikants hjemmeside og se hvad de skriver om dit lydkort.
Avatar billede mtas Nybegynder
06. september 2002 - 11:22 #5
Mit bundkort har følgende audio specs:

Audio ports (Mic, Audio-in, Audio-out and game port)

Nogen som gider hjælpe???
Avatar billede mtas Nybegynder
06. september 2002 - 11:23 #6
sprutnik > Se lige her oppe over..Er disse porte korrekte til brug af produktet ??
Avatar billede sprutnik Nybegynder
06. september 2002 - 11:29 #7
Umiddelbart lyder det ikke som om det er. Du har 2 indgange dem kan du ikke bruge. Du har en game port, som mener skal bruges til joystick eller midiinstrumenter, den kan du heller ikke bruge. Så har du 1 udgang, den kan du bruge, men du mangler stadig en udgang for at benytte alle højtalerne. Kan du ikke skrive hvilket bundkort du har?
Avatar billede sprutnik Nybegynder
06. september 2002 - 11:35 #8
Jeg skal i skole så jeg bliver nødtil at smutte, men det lader altså ikke til dit bundkort understøtter så fourpointsurround. Hvis du beslutter dig for at købe et lydkort der gør så koster det her ikke en bondegård, og det virker. http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1414587893
Avatar billede beebob Nybegynder
06. september 2002 - 12:00 #9
Det kommer an på om der følger en Subwoofer med hvor du kan forbinde de mindre højttalere til.
Avatar billede mtas Nybegynder
06. september 2002 - 12:43 #10
Hej igen :P

Der står i min manual til bundkortet følgende under AC´97 Codec:

* Intel AC´97 v2.2 specification compatible
* Supports 16-bit ADC and DAC as well as stereo full-duplex codec
* Supports 4-channel DAC for 4 channal speaker-out

Kan det bruges ??

Bundkorttype: PC-Chips M710 Series, V7.1

((HEELP))
Avatar billede mtas Nybegynder
06. september 2002 - 12:45 #11
Avatar billede mtas Nybegynder
06. september 2002 - 12:47 #12
Eller se mere her:

http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?prod=223

Der står "Great value in 4-channel acoustics for..."

Og i min manuel står der også 4-channel !!

Hmmm..passer det så ikke ???
Avatar billede mtas Nybegynder
06. september 2002 - 12:49 #13
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. september 2002 - 13:15 #14
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. september 2002 - 13:16 #15
de er sat sammen på flg. måde: satelitterne sluttes til subwoofer - subwoofer sluttes til minijack-stikket - altså kun een ledning ;)
Avatar billede mtas Nybegynder
06. september 2002 - 13:20 #16
john_stigers > Okay, men den understøtter jo 4 kanals lyd og jeg har jo 3 porte ( Mic, Audio-In samt Audio-Out som jeg skal bruge!)

Så det må vist passe sammen :P
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. september 2002 - 13:22 #17
Ja :)

Du skal kun bruge Audio out ;)