Avatar billede microsoft Nybegynder
06. september 2002 - 10:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Backup scipt til Navisio Financial

Hej,

Måske er dette den forkerte kategori, men jeg prøver alligevel.

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg laver et backup script (batch-fil) til Navision Financial.
- Eller er der en der ligger inde med et færdigt script, hvor serversystemet samtidigt bliver indføjet.

Skal der være forskellige scripts afhængig af backup typen. F.eks. om man vil have delvis eller fuld backup.
- Hvordan "styrer" man det?
Avatar billede amtoft Novice
07. september 2002 - 20:58 #1
Hvis din Navision server kører som service kan du bruge kommandoen net stop "service-navn"
Du kan ikke "udefra" lave en Financials-backup. (med mindre du køber et relativt dyrt produkt, som jeg pt ikke lige kan komme i tanke om hvad hedder)
Når du har kopieret eller gjort andet for at tage backup af databasen, kan du bruge kommandoen net start "service-navn"
Typisk kan dit backup program også udføre kommandoer før og efter backup.
Her kan du angive disse net stop/start kommandoer, hvis du ikke har andre ting der skal udføres også. I så fald kan du angive nogle bat.filer der skal kaldes.
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
14. september 2002 - 13:56 #2
Expandit er emminent. Det koster 5000,-. Vi sælger denne løsning med til alle vores kunder. Vi havde selv forsøgt at lave backup scripts vha kix og visual test. Men  det var svært at holde fokus på den session som kørte backuppen. Hele forløbet gik fint, indtil vi skulle logge af sessionen. Men som sagt expandit kan det. Det er meget anbefalelsesværdigt samti´dig med at det er meget billigt.

Hvis du bruger Navision Attain (3.x +) er der sammen med serveren et online kopiering program. Denne kopiering er dog en 1:1 kopiering uden komprimering, det kan vi dog ikke bruge da vores database (og kundernes) er database på op til 64GB.
Avatar billede konsulenten Nybegynder
30. september 2002 - 14:42 #3
ExpandIT løsningen virker !!!!
Avatar billede microsoft Nybegynder
03. oktober 2002 - 21:38 #4
Jeg har selv lavet et script, som virker.
Det kører en db-test med efterfølgende backup.
Sparede vist kr. 5000,-
Avatar billede microsoft Nybegynder
03. oktober 2002 - 21:39 #5
Lukker spørgsmål