Avatar billede x-files Nybegynder
05. september 2002 - 23:44 Der er 8 kommentarer

nyhed vis

Hej igen

jeg har laver et nyhed script men det virker ikke helt som det skal når jeg går ind på min vis side http://house.amok.dk/nyhed.php for jeg denne fejl

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/www/house.amok.dk/wwwroot/nyhed.php on line 126

her er line 126

while($data = mysql_fetch_array($foresp)){

og her er resten af filen

<TABLE bgcolor=#ffffff class=indhold height="100%" cellSpacing=3 cellPadding=3  width="100%" border=0 valign="top">
<tr>
<td>
<div align="center"><?
$db = mysql_connect("localhost", "house", "********");
mysql_select_db("nyheder", $db);
$foresp = mysql_query("SELECT dato, overskrift, tekst FROM nyheder ORDER BY dato DESC LIMIT 0,2");
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){

    echo "<b>$data[1]</b> - ";
    echo date("j/n - Y",$data[0]);
    echo "<br>$data[2]<br><br>";
}
?></div>
<div align="center"><a href="nyhed.tilfoej.php">Tilføre nyhed</a></div>
</td>
</tr>
</TABLE></TD>

håber der er nogen der kan hjælpe mig

Fra michael
Avatar billede x-files Nybegynder
06. september 2002 - 12:37 #1
er der ingen der kan hjælpe mig?????
Avatar billede bispensgipsgebis Nybegynder
06. september 2002 - 15:44 #2
En god idé vil være at tjekke om dit select-statement virker. Dette kan gøres i phpmyadmin.

Hvis det ikke virker i phpmyadmin, så ret din sqlstatement, og det vil sikkert også virke i dit phpscript!

Håber det er løsningen, ellers må du lige skrive igen!

/Bispen
Avatar billede x-files Nybegynder
06. september 2002 - 17:04 #3
jeg kan ikke rette det da det ligger på en webserver
Avatar billede bispensgipsgebis Nybegynder
06. september 2002 - 17:08 #4
Du har vel fået det derop på en eller anden måde. Så kan du vel også rette i det!!

/Bispen
Avatar billede x-files Nybegynder
06. september 2002 - 17:11 #5
ja men hvordan
er ikke så god til det
Avatar billede bispensgipsgebis Nybegynder
06. september 2002 - 17:23 #6
Ved du om du har adgang til phpmyadmin? Hvis ja, log ind og tjek sqlstatement. Hvis nej, kontakt din udbyder og spørg om de har phpmyadmin eller et andet webinterface til deres db!

Der kan være flere grunde til at det ikke virker. F.eks. hvis tabelnavnene er med store bogstaver og du har skrevet med småt.

Men kort sagt, du skal tjekke dit sql-statement først!

/Bispen
Avatar billede x-files Nybegynder
06. september 2002 - 18:16 #7
jeg har adgang til phpmyadmin
og jeg ville prøve og kigge på det vender tilbage når jeg har fundet ud af nået
Avatar billede x-files Nybegynder
06. september 2002 - 22:23 #8
nu har jeg kigget på min database og kan ikke finde nogen fejl