Avatar billede jespersahner Nybegynder
05. september 2002 - 21:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IIS accepterer ikke brugernavn og password

Jeg har IIS kørende, og det har fungeret fint længe med en række brugere med specifikke adgangskoder. Nu vil den imidlertid pludselig ikke længere lukke nogen ind. Dog kan jeg blanke brugernavn og password helt ud, og vupti så er man igennem. Jeg har checket under IIS (mappesikkerhed), at 'anonym adgang' IKKE er tilladt. Jeg kører derimod med 'integreret Windows sikkerhed'. Jeg har også taget min fire-wall helt ned, men det hjælper ikke en dyt. Hvad kan problemet være??
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. september 2002 - 21:26 #1
Prøv at kontrollere NTFS rettighederne på mapperne på serveren. Med Windows sikkerhed bruger den mig bekendt også NTFS rettighederne til at styre adgang.

Højreklik mapperne vælg egenskaber, tilladelser og giv de relevante brugere rettigheder her
Avatar billede jespersahner Nybegynder
05. september 2002 - 22:19 #2
Godt bud, men det har jeg kontrolleret - der er ikke noget forandret i forhold til tidligere. Faktisk kan jeg ikke engang logge ind med mit administrator-brugernavn direkte i "http-roden", altså http://ip-adresse/
Avatar billede jespersahner Nybegynder
05. september 2002 - 22:28 #3
Jeg kan godt få det til at virke, hvis jeg kører med 'Basisgodkendelse' i stedet for med 'Integreret Windows sikkerhed'. Det sidste har ellers virket fint tidligere, men virker nu ikke mere. Hvad kan årsagen være??
Avatar billede brygger29 Nybegynder
25. januar 2003 - 14:22 #4
Har du enabled integreret windows sikkerhed i browseren som tilgår din IIS-server?
Avatar billede jespersahner Nybegynder
29. november 2004 - 11:25 #5
Lukker spm.