Avatar billede dexter_dk Nybegynder
05. september 2002 - 20:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

php / smtp

Jeg har lavet en mailsender på mit site, hvor man kan sende en mail til mig uden at skulle åbne et mailprog. Det virkede fint med friserverplads.dk da jeg brugte den, men efter jeg flyttede det hele over på min egen server så vil det ikke virke. Jeg har ændret SMTP i  php.ini til "SMTP = mail.tele.dk", men det virker stadig ikke (har også prøvet med smtp.mail.dk).
Og jeg har TDC som udbyder.
Avatar billede mtas Nybegynder
05. september 2002 - 20:55 #1
det er fordi at din SMTP server til websiden skal være specielt lavet til at sende sådan slags mail...

Prøv at opret din egen SMTP server der hjemme, det kan nemt lad sig gøre!
Avatar billede mtas Nybegynder
05. september 2002 - 20:55 #2
...ved dog desværre ikke helt!!
Avatar billede asdl Praktikant
05. september 2002 - 23:05 #3
Hvilket software køre du med Windows eller linux ??
Avatar billede dexter_dk Nybegynder
06. september 2002 - 08:18 #4
Jeg kører med WinXP
Avatar billede asdl Praktikant
06. september 2002 - 16:16 #5
prøv evt. at sæt den til mailgate.cybercity.dk istedet for
Avatar billede dexter_dk Nybegynder
07. september 2002 - 20:02 #6
nope, virker stadig ikke.
Avatar billede cyberdude Nybegynder
09. september 2002 - 23:39 #7
prøv evt. at hente og instalere en mail server på din egen maskine....
SÅ kan du herefter bruge denne til at sende igennem!

Og du har vel husket at åbne for port 25 i din firewall....
Je ghar lige sidet med lign. prob på en xp... er HELT ny i xp og ham der havede konfigureret maskinen (den står som router for 4 andre maskiner) havede aktiveret den firewall der følger med xp... og den var lukket i alle portene så INGEN udefra kunne komme ind på eks. port 25 (som er den port man sender mail på)...
Avatar billede dexter_dk Nybegynder
10. september 2002 - 16:31 #8
Ok, men hvordan åbner jeg så for port 25 i XP ?
Avatar billede cyberdude Nybegynder
11. september 2002 - 12:52 #9
kontrol panel -> netværk ->
Hvis du har mere en d et netkort i maskinen har du sikkert også flere forbindelser herinde under...
Så du skal vælge den forbindelse der giver adgang til nettet!!

højre-klik på ikonet for den forbindelse du har til nettet ->
properties / egenskaber ->
fanebladet "advanced / avanceret" ->
i bunden af dette faneblad er der nu en der hedder "settings" det er herinde du skal have fat i den port...
og så hedder den "internet mail server (SMPT)"

Så skulle du kunne komme lidt vidre!
Avatar billede dexter_dk Nybegynder
11. september 2002 - 16:38 #10
yes. det virker.. Cyberdude skal du ha' lidt point?
Avatar billede cyberdude Nybegynder
12. september 2002 - 08:43 #11
jammen så smider jeg da lige et svar :-))