Avatar billede cybermike Nybegynder
12. september 2000 - 14:06 Der er 12 kommentarer

IP Adresser

Jeg skal bruge en liste over hvilke ip adresser der hører til hvilke lande.
Avatar billede burningice Nybegynder
12. september 2000 - 14:17 #1
Jeg tror slet ikke der er faste regler for den slags.
I starten blev det givet kvit og frit ud, men efter man fandt ud af at man snart var ved at løbe tør for IP\'er blev det lidt mere struktureret.
Men med frigivelsen af den nye IP version bliver det igen kvit og frit, der bliver der nemlig uendelig mange IP\'er at dele ud af. Man har regnet ud at der teoretisk kan være 1000 IP\'er på hver enekelt m2 på helens jordens overflade, så jeg tror slet ikke at man gider at anstrænge sig med at landeindele IP adresserne.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. september 2000 - 14:22 #2
prøv evt. at kikke på www.ripe.net
der står en masse om ip adresser
Avatar billede lrj Nybegynder
12. september 2000 - 18:56 #3
cyberfessor: Så er der jo NETOP grund til at inddele dem i landområder - ellers er det jo umuligt at finde rundt i. Besides, det drejer sig om 128-bit adresser, mod de nuværende 32-bit. Det er en *temmelig* stor forøgelse..
Avatar billede burningice Nybegynder
12. september 2000 - 20:38 #4
det var bare fordi at jeg læste i en arteikkel den anden dag, der netop omhandlede dette emne... og der skrev de at med frigivelse af den nye IP version ville alle bekymringer om tildeling af IP\'er være fortid.
Og tak for oplysningen, selvom jeg godt vidste det iforvejen, men det kunne jo andre vil kunne få glæde af den oplysning ;)
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. september 2000 - 23:43 #5
jeg mener at have læst at det var oppe på 60.000 adresser pr. m2 ... well, hvem tæller når vi kommer der til? :)
Avatar billede burningice Nybegynder
13. september 2000 - 00:14 #6
Paf... 60.000 pr m2... aaarg... se DÉT er et højt tal... kan de ikke have være 6000?? Jeg tror lige jeg finder den artikkel frem igen.
Avatar billede cybermike Nybegynder
13. september 2000 - 10:40 #7
Kan man så ikke få en liste over hvilke ip adresser der er registreret til danmarks, altså f.eks. x.x.*.* er cybercity og x.y.*.* er også cybercity osv.
Avatar billede burningice Nybegynder
13. september 2000 - 14:55 #8
du kunne vel prøve at sende dem en mail... eller sætte et trace program til at søge efter alle ip\'er indenfor cybercity\'s domæne... nå, måske en lidt uoverkommelig opgave.
Avatar billede masterdraco Nybegynder
14. november 2000 - 11:31 #9
iflg. standarden for den nye ip version der kommer bliver det delt op i lande dvs. at feks. DK får sit helt eget ip område tyskland sit eget osv. osv. der har dog også været en del snak om at det skulle fordeles i lidt størrere regioner så det blev EU der fik sit eget område USA sit eget. men som sagt så er oplæget at det skal være pr. land.
Avatar billede snowball Novice
14. november 2000 - 11:43 #10
cyberfessor: Hvis du synes 60000 IP\'er pr. m2 er meget, så falder du da død om når du læser hvor IP\'er der rent faktisk bli\'r til rådighed pr. m2 !!! ;o)

With IPv6, it is even harder to conceive that the IPv6 address space will be consumed. To help put this number in perspective, a 128-bit address space provides 655,570,793,348,866,943,898,599 (6.5*1023) addresses for every square meter of the Earth\'s surface.

Meget mere info: http://www.microsoft.com/TechNet/network/ipvers6.asp

Snowball
Avatar billede maniacdog Nybegynder
29. januar 2001 - 11:33 #11
Luk venligst dit spørgsmål.
Hvis du har fået et brugbart svar så accepter det.
Har du derimod ikke fået et brugbart svar så lav selv et og accepter dit eget svar.
Har du ikke fået svar men ønsker og lade dette spørgsmål så lad det fortsætte.

(Mere fordi så hjælper du eksperten med ikke og få for mange \"glemte\" spørgsmål)
Avatar billede cybermike Nybegynder
29. januar 2001 - 14:48 #12
jeg venter stadig på et svar/løsning!