Avatar billede milo Nybegynder
12. september 2000 - 13:43 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Hader TELE DK

Damn..hvorfor skal de bare være så fucking langsomme??? JEg er rimelig sikker på at de holder ADSL tilbage så meget de kan for at tjene de sidste penge på ISDN......

I 2. kvartal sagde de først jeg ville kunne få ADSL i mit område....så ændrede de det til 3. kvartal, og nu siger de at de slet ikke ved hvorfor....hader det lort...her sidder jeg med mit klamme 56k modem!!!!!!

Ahh..dejligt at komme af med nogle aggessioner
Avatar billede powell Nybegynder
12. september 2000 - 13:50 #1
Bare spyt ud, jeg tror det er mange der er enige...
Avatar billede handmade Nybegynder
12. september 2000 - 13:50 #2
Hej Milo!

Hvor har du ret. Tele Danmark er den største enkeltstående forhindring for udbredelsen af bredbåndsteknologi i DK.
Denne klodsede kolonorme forædte pengepugemaskine.
Service og anstændighed - hvad er det??

Det lettede...
Gør dig fri af dem -skift teleudbyder hellere i dag end i morgen. De andre på markedet har også lugtet guld, men de er ikke så slemme endnu.
Skift teleudbyder(næsten)som du skifter tøj, så får du gevinsten - ikke teleudbyderen..
Avatar billede chanfan Nybegynder
12. september 2000 - 13:52 #3
Gør som mig, jeg ringede til TeleDK og kom af med mine aggressioner på DEM!
Jeg havde bestilt ADSL hos WOL og havde mine telefoni hos Interoute. Da jeg ikke havde kobber nok måtte jeg ty til TeleDK som er de eneste der kan tilbyde ADSL på eksisterende kabling. TeleDK ville ikke give mig ADSL hvis jeg ikke også var telefonikunde hos dem. Sådan bondefanger de kunder, de svin! Ahhhhhh, det lettede endnu mere!
Avatar billede milo Nybegynder
12. september 2000 - 14:03 #4
de er jo skyld i at internet udviklingen går så fucking langsomt i danmark i forhold til de andre lande...se fx norge (eller er det sverige?) de tilbyder 10mbit opkonling for 100 kr. om måneden...*grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr*
Avatar billede powell Nybegynder
12. september 2000 - 14:07 #5
Det er Sverige, og er man en hel opgang eller husblok kan man godt lokke Svenskerne til at gøre noget lign i DK.
Avatar billede maagen Nybegynder
12. september 2000 - 14:10 #6
powell >> det er vi måske - hvem tager man kontakt til ???
Avatar billede getalife Nybegynder
12. september 2000 - 14:16 #7
Nogen der sagde \"Fri debat\"?

chanfan>> God ide at ringe og svine en stakkels telefonmedarbejder til.... NOT.
Man kunne måske tænke sig at der var noget teknisk der ligger bag og ikke bare \"bondefangeri\".

Det er efter min mening ikke Tele DK der er problemet.. det er Tele DK\'s ledelse og struktur der skaber langsomme kommandoveje og derved haler tingene i langdrag.
Desuden må de nok også se på hvor i landet/byerne der er mest befolket (hvor flest kan få løst deres ventetid på een gang) og hvor centralerne/kablingen er god nok. Og ud fra det bedømme hvem \"der skal ha\' først\".

Jeg havde ingen problemer da jeg skulle have ADSL.
Godt nok skulle jeg ringe to steder hen (ISDN og ADSL), da jeg ikke ville beholde min ISDN forbindelse.
15 min. tog det mig at få konverteret min linie og bestilt ADSL.. dertil kommer der så en vente tid på 13 dage... jeg brokker mig ikke.

/Getalife
(Nej.. jeg arbejder ikke hos Tele DK)
Avatar billede getalife Nybegynder
12. september 2000 - 14:19 #8
Avatar billede handmade Nybegynder
12. september 2000 - 14:29 #9
>>getalife
Nej, jeg mener heller ikke at man kan bebrejde TDK\'s folk noget; dem jeg er stødt på har da været flinke folk, men den fallerede levebrødspolitiker der er direktør for foretagendet samt en samling gridske aktionærer, har via lobbyisme haft held til at \"snyde\" lovgivningen. Og ofrene er, som altid, de små almindelige forbrugere der gerne vil have lidt sjov på nettet uden at slå hul i budgettet.
Avatar billede chanfan Nybegynder
12. september 2000 - 14:31 #10
GetaLife> Det er ikke noget teknisk til hindrer for at jeg har min telefoni andet steds, de har bare ikke set det \"nødvendigt\" at lave en aftale med andre teleudbydere om dette! Det jeg blev aller mest pissed over var at de hos TeleDK ikke kunne give mig forklaringer på NOGET som helst, og JO det skal selv den stakkels medarbejder have at vide.
Og ingen tvivl om at TeleDK stadig forsøger at sætte sine monopolfingre på det hele!
Avatar billede chanfan Nybegynder
12. september 2000 - 14:36 #11
Avatar billede getalife Nybegynder
12. september 2000 - 14:41 #12
chanfan >>
Fedt ikke at kunne komme på med sit 14.4 modem fordi naboen er en virksomhed der benytter sig af direkte kobberpar og dermed støjer på DIN telefonlinie... eller hva?
Avatar billede milo Nybegynder
12. september 2000 - 15:21 #13
hehe....ejg deler vidst synspunkt med mange....

HADER TELEDANMARK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OG DERES KLAMME MONOPOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DERES PENGEGRIDSKE ADFÆRD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
BAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede getalife Nybegynder
12. september 2000 - 15:35 #14
*gad godt se milo oprette et firma der var TOTALT ligeglad med penge.. og se hvor lang tid det løb rundt..*
TeleDK er et firma.. og hvis det skulle have forbigået nogens næser.. så er det aktionærenes drøm at tjene nogle penge på det de har investeret i.
Avatar billede handmade Nybegynder
12. september 2000 - 15:36 #15
Til Alle

Jeg tilbyder 1000 point til den der gider at oprette en side på fx. subnet.dk (Sol, tror jeg nok)der skal være en form for debatside om Tele Danmark. En afdeling med ren tilsvining og en mere sober med historier om hvordan TDK behandler folk.
Jeg er ikke selv skrap til hjemmesider, har heller ikke meget tid, men mit blodtryk og TDK er to uforenelige størrelser...
Anyone??
Avatar billede maagen Nybegynder
12. september 2000 - 15:40 #16
genial ide - men mon ikke der allerede eksisterer en nyhedsgruppe det passer ind under?
Avatar billede handmade Nybegynder
12. september 2000 - 15:43 #17
Muligvis, men der er flere alm. internetbrugere der surfer rundt end egentligt læser nyhedsgrupper, tror jeg. Flere vil falde over en side...
Avatar billede chanfan Nybegynder
12. september 2000 - 15:45 #18
TeleDK skulle åbne en afdeling i Øst-europa, mentaliteten passer perfekt til dem! TeleKommu. ha!
Avatar billede maagen Nybegynder
12. september 2000 - 15:49 #19
chanfan >>

*LOL*

Efter at jeg har prøvet at arbejde i Tyrkiet er der noget der har slået mig. Dernede bestikker man sig til alt....... behøver jeg at sige mere?
Avatar billede victor44 Nybegynder
12. september 2000 - 16:18 #20
Jeg har netop afbestilt min pro@ccess fra teleDK.

Jeg har ventet i over 1 måned og ikke engang modtaget en ordre bekræftelse.
Jeg har haft flere tekniske spørgsmål omkring linien og har ikke fået tilfredsstillende svar.
Teknikerne taler ikke med kunder lyder svaret hver gang, men den søde TDK medarbejder kan godt vidergive min spørgsmål og derefter fortælle mig svaret. Det tror jeg simpelthen ikke at jeg kan bruge til noget eftersom det ikke har været muligt at forklare den søde TDK medarbejder hvad jeg ville spørge om. (Årsag : manglende teknisk indsigt af TDK medarbejder i tlf.)

Jeg har dog konstateret flg. :
Der gives en fast ip.
Der leveres et ADSL modem og en router.
Routeren kan KUN konfigureres af TeleDK og det koster 950 kr. excl. moms per gang.
Hvis du vil have flere ip adresser koster det fast afgift om året plus oprettelse. (Mange penge.)
Det er ikke muligt at sætte et ATM kort i en maskine og dermed springe routeren over, Det er i hvertfald ikke muligt at få en tekniker i tale som kan forklare om det kan lade sig gøre eller ej. De fleste påstår at det ikke kan lade sig gøre og en bekendt har fået sin linie men ikke router. I stedet har han fået et ATM kort midlertidigt som han ikke kan få til at køre med fast ip.
Der er ikke muligt at få sendt regningen til et firma på samme adresse som den linie ADSL\'en skal oprettes på, hvis telefonnummeret ikke er oprettet i firmaets navn.
Routeren er konfigureret med DHCP som deler adresser ud på nettet. DVS. at jeg skal omlægge hele mit net medmindre jeg betaler for en omkonfigurering.
Hvis jeg får behov for at omlægge interne net hvor der skal indlægges statiske router i TDK routeren skal jeg betale igen.
Min nye plan er at få oprettet en analog linie mere ind i huset og derefter kontakte en anden udbyder hvor man kan tilbyde en mere flexsibel løsning.

Kort sagt :
Hvis du vil andet end at surfe, hente mail og hente filer via FTP så hold dig LANGT væk fra teleDK PRO@ccess.
ICQ, Div. Spil, real audio, streaming video osv.  vil ikke fungere med mindre du vil betale for omkonfigureringer.
Jeg har ikke oplevet at TDK medarbejderne har oplyst dette på eget initiativ, hvilket jeg finder under al kritik. Det kommer til virke som om at de først siger noget om det den dag hvor ændringerne skal foretages. Udover dette har jeg det ikke særligt godt med at andre end jeg har adgang til at konfigurere den router som principielt bliver min firewall til internettet. Det vil sige at andre administrerer min sikkerhed og samtidig i sine betingelser fraskriver sig ethvert ansvar for sikkerheden.

Et godt råd til firmaer der overvejer at anskaffe sig Pro@access :
Find en anden udbyder hvor i har kontrollen over jeres gateway til internettet. Det er efter min mening ikke ansvarlig IT politik at overlade det til andre der ikke tager ansvaret.

Ovenstående udtalelser er baseret på de oplysninger jeg har fundet på nettet og efter flere samtaler med personale hos TDinternet erhverv.
Hvis der er nogen som mener at der er oplysninger der er urigtige så lad os få det frem så der ikke er nogen som trædes over tæerne.
PRO@ccess er sikkert et udmærket produkt hvis man kan leve med de begrænsninger der er. Det kan jeg ikke.
Avatar billede nopper Praktikant
12. september 2000 - 16:57 #21
Jeg forstår ikke denne debat.Den tjener efter min overbevisning kun det ene formål, og det er at skade Eksperten,som er en god og seriøs hjælpe Websted, hvor man kan mødes og udveksle gode og saglige spørgsmål,og ikke sådan en gang som ikke engang småbørn gider bruge sin kostbare tid på.Man lever kun èn gang,hvorfor ikke tag det søde med det søde,og lade det sure blive liggende i sengen.

Med hensyn til ProAcces har jeg kun èn kommentar. Jeg har bestilt to af slagsen og de blev etableret indenfor 14 dage og fungerer upåklageligt.
Avatar billede milo Nybegynder
12. september 2000 - 19:26 #22
getalife>>>nej selvfølgelig skal man tjene penge!
Men er du ikke klar over hvor meget de også kunne tjene ved at sælge ADSL til alle i stedet for et folk ligesom mig sidder tilbage uden af have købt noget hos dem......hvis de tilbød mig adsl idag ville jeg købe det, så fatter ikke hvorfor de vil sælge de fucking isdn endnu....

de ka da tjene ligeså mange penge på adsl hvis de gjorde lidt mere ud af det
Avatar billede handmade Nybegynder
12. september 2000 - 22:32 #23
>Nopper
Først og fremmest vil jeg give dig ret i at Eksperten ikke er det rigtige forum til denne diskussion og jeg vil da også betragte dette som mit sidste indlæg.
Samtidig vil jeg understrege at debatten meget tydeligt, sammen med dagspressen og TV, viser at folk har nogle urimeligt dårlige oplevelser med TDK som man , mængden taget i betragtning, IKKE skal feje ind under gulvtæppet eller lade ligge i sengen.Dertil er TDK\'s negative indflydelse på udviklingen af kommunikationssamfundet i DK altfor stor.
Det var bare lige det - mit tilbud om en hjemmeside for 1000 points står ved magt..
Over and out
Avatar billede milo Nybegynder
13. september 2000 - 09:27 #24
handmade>>>hmm...ka da godt være jeg ka lave sån en hjemmeside!  - ska der bare være et forum ?
Avatar billede razmataz Nybegynder
13. september 2000 - 12:09 #25
Og så er der mig ... der får 10Mbit forbindelse om 5-6 uger... trådløst... fra internetkluppen ( http://www.internetkluppen.dk ) for 50 kr om måneden :)

<-^RaZ^-.
Avatar billede milo Nybegynder
13. september 2000 - 14:12 #26
og så er der dem der bor ude på landet og kun kan få isdn som max hastighed................... :(
Avatar billede milo Nybegynder
13. september 2000 - 14:13 #27
raz>>>så vidt jeg ku se er det kun folk der bor i hovedstadsområdet der ka få det der 10mbit ik ??

Avatar billede milo Nybegynder
13. september 2000 - 14:15 #28
Er der nogle alternativer for folk som mig der ikke ka få ADSL  men gerne vil have noget hurtigt?

Har overvejet sattelit, men det er en tand for dyrt....er der andre ting ????
Avatar billede handmade Nybegynder
13. september 2000 - 20:38 #29
>> Milo
Bedre sent end aldrig. Skal vi kommunikere et andet sted: lynetsfar@forum.dk
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
13. september 2000 - 21:30 #30
Milo>>>>> selvom du bor på landet kan du godt få ISDN AO/DI (Allways On/Dynamic ISDN)Det ny system går ud på at benytte den hidtil upåagtede D-kanal. Den er på sølle 16 kbit, og bruges i begrænset udstrækning til at sende forskellige signalkoder til støtte for B-kanalerne (hvem ringer etc.). Pointen er, at de 16 Kb så langt fra udnyttes.

Med ISDN AO/DI benytter en anden protokol BACP (Bandwidth Allocation Control Protocol). Den skal selvfølgelig være installeret både hos bruger og udbyder, ligesom ISDN-adapteren skal kunne håndtere AO/DI. De fleste adaptere skulle let kunne opgraderes til det (ved download af ny firmware til dem).

Med AO/DI og BACP får bruger en konstant netværks forbindelse! Sådan opleves det, for D-kanalen udnyttes til en konstant 9600 Baud forbindelse med X.25 pakkeudveksling. Det svarer altså til, at du hele tiden har et 9600 modem åbent, og det er fuldt ud tilstrækkeligt til overførsel af e-mail. Men pointen er, at så snart du surfer og får brug for mere båndbredde -– så åbner B-kanalerne! Og det sker øjeblikkeligt, uden at du overhovedet bemærker det.

Som teknikken er beskrevet, vil ISDN AO/DI være en stærk forbedring af ISDN. Brugeren oplever en vedvarende opkobling - der er en fast forbindelse. Udbydere og teleselskaber har ikke problemer ud af det, for der kræves ikke nyt anlæg. D-kanalerne er der allerede, de udnyttes bare ikke. Derfor ser man allerede i USA, at udbyderne kun tager et meget lille gebyr for at opgradere ISDN til AO/DI.

Hvem der tilbyder det ved jeg ikke jeg har først selv fundet ud af det
Avatar billede milo Nybegynder
13. september 2000 - 21:42 #31
eric pedersen>>> med ord så jeg ka forstå det:

Hvad er hastigheden ?
Hvad koster det, i oprettelse og pr. /mnd ?
Avatar billede stump Nybegynder
13. september 2000 - 22:02 #32
jeg ville også gerne have haft ADSL her hvor jeg bord men da jeg bor så langt ude på landet man kan komme kan jeg ikke få det :-((
Men så længe man bliver som kunde hos Tele skod så tjener de penge på en, så det eneste man kan gøre er at flytte sin tlf over til de andre udbyder og når der forsvundet en masse kunder hos tele skod så finder de vel ud af at de må gøre et eller andet for at beholde deres kunder......
Jeg hoppede over til Telia og de har mere styr på tingene end tele skod. Tele skod kender ikke ordet kundeservice....

Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
13. september 2000 - 22:49 #33
Milo>>>>>
http://www.mkdata.dk/pctutor/index.htm
Se under ISDN i venstre side. Mere kan jeg desværre ikke hjælpe dig......
Avatar billede milo Nybegynder
14. september 2000 - 08:22 #34
okey...kigger...
Avatar billede milo Nybegynder
14. september 2000 - 13:08 #35
hmm....
Avatar billede razmataz Nybegynder
14. september 2000 - 14:06 #36
Milo >> jow... det tror jeg nok... men jeg er ikke sikker... jeg får det bare :)
Avatar billede milo Nybegynder
14. september 2000 - 15:38 #37
raz>>>hehe