Avatar billede renelp Nybegynder
05. september 2002 - 18:50 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Scandisk i win2000

Findes der i win2000 noget der svarer til win98 Scandisk og hvordan fungere det.
Under opstart får jeg fejlen: "At least one service or driver failed during system startup. Use event viewer to examine the event log for details.

/René
Avatar billede cwd Nybegynder
05. september 2002 - 18:52 #1
ja det det gør der, men den fejl har ikke noget med fejl på disken at gøre. Kig i din Event manager og så om der ikke står hvad det er der fejler
Avatar billede renelp Nybegynder
05. september 2002 - 19:05 #2
I Event manageren står der: The Serv-U FTP Server service failed to start due to the following error:
The system cannot find the file specified.

Men hvilken fil angives ikke, så hvordan kan jeg komme videre med fejlfindingen.

/René
Avatar billede cwd Nybegynder
05. september 2002 - 19:28 #3
du har haft installeret Serv-U og så ikke slettet det rigtigt, det nemmest vil nok være at geninstallere det igen og så uninstall, ellers skal du søge efter det i reg DB'en og slette de poster der hører til det, eller evt i mappen Startup
Avatar billede renelp Nybegynder
05. september 2002 - 19:47 #4
Nu har jeg ikke en anelse om hvad Serv-U er for et program? eller hvad det gør og mindes ikke at have installeret det. Jeg har en SQL server og IIS web server.

/René
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. september 2002 - 19:59 #5
Serv-U er en FTP server.

Prøv at downloade og installere programmet herfra http://www.serv-u.com/ , installere den og afinstallere den igen. Så burde den rydde op.
Avatar billede renelp Nybegynder
06. september 2002 - 08:54 #6
Efter at Serv-U var installeret og afinstalleret stoppede fejlen, det undrer mig bare for jeg har aldrig installeret Serv-U.
goulduck og cwd deler pointene hvis i vil have dem.

/René
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. september 2002 - 12:25 #7
Det kan være at der er nogen som har udnyttet et hul i IIS'en og så har installeret Serv-U. Dette har jeg set gjort - jeg mener dog ikke at Serv-U bliver installeret som en service.
Avatar billede hermes Nybegynder
07. september 2002 - 03:01 #8
Serv-U bliver installeret som en service, men kan ikke installeres via IIS.
Avatar billede renelp Nybegynder
07. september 2002 - 07:11 #9
Jeg fik på et tidspunkt foretaget et virus scan over nettet hos Panda software som blev afbrudt, den service har måske anvendt Serv-U der så ikke blev ordentligt afinstalleret.

/René
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. september 2002 - 10:08 #10
Nej, Panda AV bruger ikke Serv-U .. Serv-U er et købe program og desuden har de jo slet ikke brug for at sætte en FTP server op på din maskine.
Avatar billede hermes Nybegynder
07. september 2002 - 13:33 #11
Serv-U er muligvis ikke installeret af dig selv, men absolut af en tredie mand. Det kan ikke installere sig selv eller installeres gennem IIS eller andet. Har du på noget tidspunkt haft nogle til overtage din maskine remote?
Avatar billede renelp Nybegynder
07. september 2002 - 14:57 #12
Nej det har jeg ikke, og af FTP programmer jeg har rodet med er: AFF, BulletProof, CofeeFTP51, Crystal FTP pro, Vermilion FTP og VFTPD, men den eneste forklaring må være at jeg uden at erindre det, har installeret Serv-U og straks efter afinstalleret det. For fejlen forsvandt da jeg fulgte goulduck råd

/René
Avatar billede hermes Nybegynder
07. september 2002 - 15:01 #13
Det tror jeg også - og hvem kender ikke det? :-)
Avatar billede hermes Nybegynder
07. september 2002 - 15:06 #14
I øvrigt er Serv-U en glimrende FTP Server...bruger den selv :-)