Avatar billede alexander_j Nybegynder
05. september 2002 - 17:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

text medfører action

Jeg overvejede om man måske kunne få flash til at reagere med en bestemt action, når en bestemt tekst i et tekstfield bliver synlig!
Fx kunne jeg tænke mig at jeg havde en længere tekst i et textfield m. scrollbar, hvor ordet 'fantstisk' var i (eller måske en hel sætning), og når dette ord(sætningen) blev synligt i mit textfield, så skiftede et af mine movieclips til en ny frame.

Er det muligt -og hvordan?

/Alexander
Avatar billede mat Nybegynder
05. september 2002 - 17:40 #1
well, en grim løsning kunne være at du kender liniens scroll værdi og så bare kører en if (tekst.scroll == minVaerdi) clip.goernoget()

men det er jo ret ufleksibelt (for ikke at sige totalt)  :)
Avatar billede alexander_j Nybegynder
05. september 2002 - 21:41 #2
Det jeg kunne tænke mig er at lave en tekstbox og en billedebox - og når brugeren kom til bestemte steder i teksten, så skulle billedeboxen automatisk skifte billede!

Hvordan finder man liniens scrollværdi?
Avatar billede mat Nybegynder
05. september 2002 - 22:21 #3
du kan evt. finde den manuelt ved at trace(tekst_felt.scroll); på en knap, og så finde værdien når din tekst kommer til syne.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
05. september 2002 - 22:28 #4
Lyder som en lidt grim løsning :( som jeg naturligvis vil lege lidt med (i weekenden) :)
Findes der ikke andre og bedre måder, at arbejde med indholdet af en tekst?
Avatar billede snarf3001 Nybegynder
05. september 2002 - 22:32 #5
det tror jeg faktisk ikke der gør... men hvis din text ikke er dynamisk er det da en fin løsning.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
05. september 2002 - 22:56 #6
Jeg synes faktisk også det lyder fint - problemet er naturligvis at teksten er dynamisk (hentes fra en database) - men på den anden side så skal tekstskriveren også skrive den ind via en flashside, og derfra kan han/hun naturligvis bare definere hvor i teksten(scroll) de ønsker de pågældende billeder :-)

Men jeg vil lige prøve det efter i løbet af weekenden :-) Men en lidt langhåret affære kommer jeg nok ikke uden om :)
Avatar billede alexander_j Nybegynder
05. september 2002 - 23:22 #7
Fik afprøvet det allerede nu - og løsningen er faktisk god og brugbar :)
Kom med et svar mat :)

/Alexander
Avatar billede mat Nybegynder
05. september 2002 - 23:43 #8
jamen det er da ok :)