Avatar billede ereoljo Nybegynder
12. september 2000 - 10:57 Der er 7 kommentarer

Word 97 og Templates, Hyberlink

Hvordan laver jeg et link til et word 97 template. Hvor word ikke åbner templaten, men et nyt dokument baseret på templaten(skabelon). Jeg har prøvet at åbne word via en komando linije og det hjælper ikke, den vil stadig væk prøve at åbne skabelonen.
Avatar billede brian Nybegynder
12. september 2000 - 11:12 #1
Hvorfor ikke bare lave en makrp ???
Avatar billede ereoljo Nybegynder
12. september 2000 - 11:38 #2
Det jeg skal bruge er at jeg fra en ganske almindelig HTML side linker til et word Template, men hvor word åbner som et nyt dokument. Det handle ikke om at linke til en template inde fra word af.
Avatar billede dana Nybegynder
12. september 2000 - 19:56 #3
Jeg ved ikke helt hvad det er du mener, men det er vel ikke sådan at du har skrevet direkte i en Wordskabelon og så gemt den (som en skabelon >filnavn.dot<)?

Et Worddokument har betegnelsen: filnavn.doc
Skabelon har altid betegnelsen: navn.dot
Når du lavet et Worddokument, så skriver du i et \"kopi\" af skabelonen.

Mvh. Dana :)
Avatar billede poker Nybegynder
05. oktober 2000 - 17:17 #4
Er der en autonew makro i templaten?
Avatar billede poker Nybegynder
05. oktober 2000 - 17:54 #5
Hvis du kan bruge en kommandolinje, så prøv en gang til med \"winword /tc:\\minskabelon\"

hvor skabelonen minskabelon ligger på roden af C.
Hos mig virker det altså direkte fra kommandolinjen, men er der en autonew makro, som gerne skulle gå i gang, så går den ikke..!!

Her må man så Åbne selve templaten, og med parameteret /m køre en makro som lukker sig selv og derefter opretter et nyt dokument baseret på skabelonen.
Herefter kan makroen snildt fortsætte med hvad man ellers havde tiltænkt en autonew-makro skulle.

\"winword c:\\minskabelon /mminmakro\"

Det lyder måske lagt ude, men det virker faktisk med flg. kode:

sub minmakro
Skabnavn = \"minskabelon.DOT\"

If UCase(ActiveDocument.Name) = Skabnavn Then

    Documents(Skabnavn).Close
    \'næste linje bevirker at makro startes igen, (rekursivt) således at
  \' minmakro korer dobbelt inderst og yderst

    Application.Documents.Add _
    Template:= \"c:\\\" & Skabnavn

    \'næste linje kører først når inderste kørsel er helt afsluttet.

    Exit Sub
End If

end sub

Avatar billede poker Nybegynder
05. oktober 2000 - 17:58 #6
Øh, jeg kommer lige i tanke om, at makroen ikke skal hedde \"minmakro\" men selvfølgelig \"autonew\", ellers kommer den jo ikke til at køre en gang til, når du opretter det nye dokument.
Avatar billede ereoljo Nybegynder
06. oktober 2000 - 08:43 #7
Jeg er ked af at skulle afvise dit meget fine svar og ja det virker faktisk fra komando linin. Men mit problem er at det desværre ikke virker når jeg laver et Html link fra mit html dokument, fordi jeg løb ind i et nyt problem og det var at jeg ikke kunne finde ud af at lave en parameter til mit html link. Jeg kunne ikke skrive file://c:\\program files\\microsoft office\\office\\winword.exe /twtest.doc idet den så tror at jeg kun vil åbne winword.exe. Mit grunlæggende problem er at hvis jeg linker direkte fra html til en word template, vil word linket kun åbne templaten og ikke et nyt dokument baseret på templaten........