Avatar billede wiscalico Nybegynder
05. september 2002 - 11:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

v.25ter serial comm

Jeg er igang med at (prøve at) lave et program der kan kommunikere med min mobil telefon via et datakabel (som er sat i serial porten).

Hvis man skal sende AT commands uden først at installere en driver skal man sende dem i formatet V.25tre.

Jeg kan ikke finde en forståelig beskrivelse på Google og der var vist ikke nogen indlæg her på eksperten der indeholdt v.25.

Jeg har lavet et program der kan sende og modtage via serialporten med en GUI i swing... men jeg fatter ikke helt
Avatar billede wiscalico Nybegynder
05. september 2002 - 11:46 #1
Så vidt jeg har forstået er V.25ter en protokol.... men jeg ved stadig ikke hvordan fanden jeg skal gøre det skidt
Avatar billede disky Nybegynder
05. september 2002 - 12:08 #2
Du skal installere en driver for at java kan snakke med seriel porten.
Avatar billede wiscalico Nybegynder
05. september 2002 - 18:40 #3
Jeg har installeret driverne og den finder fint mine COM-porte... den kaster heller ikke en exception om at der allerede er en anden enhed der benytter porten.

Jeg tror mit problem ligger i at mit program ikke er skrevet godt nok... jeg er ked af at jeg har forstyrret jeres hoveder :)
Det kan være jeg vender tilbage senere.

Da mit indlæg mere gik på hvad V.25ter egentlig er har jeg måske nok placeret mit spørgsmål 'lidt' forkert men jeg håbede at der var nogle andre der havde prøvet noget lign. i Java.
Jeg er selv kommet til den konkklusion at V.25ter og AT commands egentlig er det samme?!

Undskyld igen :)
Avatar billede wiscalico Nybegynder
05. september 2002 - 18:41 #4
Well du får sgu lige nogle point for din tålmodighed med en spade ;)