Avatar billede jedi Nybegynder
05. september 2002 - 01:04 Der er 10 kommentarer

Unlocking/Overclocking 1.7GHz Celeron!!!

Hey derude!

Jeg sidder lige nu, med en Celeron 1700MHz... Nu er det så bare lige, at jeg godt kunne tænke mig, at få hastigheden "lidt" op på den... Mit problem er så bare lige, HOW TO???

Svar bedes hurtigst muligt... =)
Avatar billede pentium4 Juniormester
05. september 2002 - 07:52 #1
Normalt når man OC gør man det ved at sætte FSB'en op. Den 1700Mhz du har skal nok stå til 17 x 100 i bios, og det er det du skal ændre til f.eks. 17 x 133, men husk at den ikke må blive for varm, så prøv dig frem og du skal også hels vælge en hvor du ikke OC din pci-porte for meget.
På mit Asus P4S333 OC jeg ikke mine pci-kort når jeg vælger at sætte FSB'en til 133Mhz for der kører de stadig 33Mhz, men det er ikke alle bundkort der er sådan.
Jeg kører 2133Mhz med en 1600Mhz P4 NW og den bliver kun 2-3°C varmere, men jeg kender ikke til Celeron-CPU'erne hvor du måske skal have en anden køler på.
Avatar billede jedi Nybegynder
05. september 2002 - 20:41 #2
Okai... Jeg ved dog godt hvordan man oc´er cpu´en inde i bios´en osv... Men det er bare lige hvordan jeg får cpu´en "låst op"... Og hvad jeg skal bruge til det formål...? Men ellers tak for svaret... =)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
06. september 2002 - 20:17 #3
Siden hvornår skal en P4 låses op??? Når du clock'er på FSB'en, har det ikke noget med selve CPU'en at gøre...

Bundkort?
Avatar billede jedi Nybegynder
07. september 2002 - 00:10 #4
kreidlerhansen <--- Yeah... Det fandt jeg faktisk godt ud af, så skal jeg vel bare have mig et andet bundkort... Men det er bare et Spacewalker MV42 (aka SKOD MOBO!!!) Der står godt nok i manualen, at jeg kan clocke den på mobo´et fra 100 MHz til 133 MHz via to jp´ere. Det gav jeg mig så til at prøve, men når det så er, at jeg prøver på, at få den til at køre 133 MHz, vil den bare ikke boote!! :( Even though det er et SKOD MOBO så ku´ det da være rart nok at se hvad den kan holde til... ;oP Men tak for oplysningen ellers...!
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
07. september 2002 - 16:14 #5
Hmmmmmmmmmmmmmmm... På trods af, det ikke vurde være oppe at vende, når du nu ikke har clock'et mere end som så, kan det være et strøm-problem!

Enten mangler der V på CPU'en eller PSU'en er ikke kraftig nok...

På den anden side kan det være en fejlprogrammeret BIOS, der er skyld i den ikke vil boot'e ved 133Mhz FSB!
Jeg kan starte min XP1600+ ved 150/150, men sætter jeg den ene af værdierne på 166Mhz, KAN maskinen ikke boot'e, uanset hvilke komponenter der får 166Mhz... Det er en gennemgående fejl på mit mobo (ECS K7S5A) :o(
Avatar billede jedi Nybegynder
08. september 2002 - 16:47 #6
Hmm... Tja, var vel en mulighed... Men så er det bare lige, at det er en 300W PSU... Men hvad der kunne være problemet, ville jo så være det der med V på CPU´en... Som jeg så heller IKKE ved hvordan ændrer, da der IKKE står noget om det, nogen steder! >:(
Avatar billede pentium4 Juniormester
08. september 2002 - 23:00 #7
Det med volt'ne er der hvor der står Vcore og du skal ændre det med så små trin som muligt indtil den kører stabilt.
Avatar billede pentium4 Juniormester
10. februar 2003 - 03:45 #8
Hvad sker der???  Lukke-tid???
Avatar billede hold-da-lige-ferie Nybegynder
10. februar 2003 - 03:50 #9
pentium4: jeg syntes også de skulle lukkes alle de åbne men så længe i gør det sådan som i gør bliver det til at i blokere oversigten over nye indlæg så nu logger jeg snart af men det kan i jo også være ligeglad med eller hvad ?
Avatar billede hvidgaard Nybegynder
07. maj 2003 - 13:37 #10
Der findes kun ganske få ES (forsker sample) med oplåst multiplier. Celeron 1,7 kan løbe omkring 2-2,1GHz stabilt med lidt ekstra Vcore.