Avatar billede donpedro Nybegynder
04. september 2002 - 23:58 Der er 12 kommentarer

"Opryder"-funktion

Hej Alle

Jeg har lavet et lille simpelt CM system, hvor det er muligt, at importere indhold som man har skrevet i f.eks. Word over i CM systemet, og derefter gemme det til en DB.

MEN, jeg er stødt på det problem, at når man kopierer teksten over fra Word kommer der en masse spild kode med (andre formateringskoder etc), som ikke er meningen skal med.

Er der nogen der kender en måde, eller en funktion, hvorved man kan rense kode, så den f.eks kun indeholder html koder som f.eks <b>, <p> og <i>??

Med venlig hilsen

Peter
Avatar billede fuxi Nybegynder
05. september 2002 - 07:24 #1
Jeg lytter spændt, vi sidder på mit arbejde med et lignende problem.
Avatar billede krogstrup Nybegynder
05. september 2002 - 10:01 #2
ditto her :-)
Avatar billede benson Nybegynder
05. september 2002 - 12:07 #3
hmmm... får lige 2 dumme spørgsmål :
1. Hvorfor er det, at der ikke må være al den spildkode ?
2. Og du vil selvfølgelig gerne beholde formateringen i dit dokument ?

Benson
Avatar billede burningice Nybegynder
05. september 2002 - 13:14 #4
Avatar billede burningice Nybegynder
05. september 2002 - 13:18 #5
eller kig lidt på tidy http://www.w3.org/People/Raggett/tidy/
Avatar billede donpedro Nybegynder
05. september 2002 - 13:30 #6
Benson: Til spm.1. Man har vel altid et ønske om at sin HTML kode skal fylde mindst muligt. Til spm.2. Den reelle grund til at der ikke må være spild kode, og formateringskode fra andre programmer, er fordi CM systemet centralt styrer formatering via CSS filer.
Avatar billede benson Nybegynder
05. september 2002 - 14:53 #7
donpedro> Jeg skal lige være med igen ! Når du skriver "når man kopierer teksten over fra Word kommer der en masse spild kode med (andre formateringskoder etc), som ikke er meningen skal med.
"
- Hvad mener du så egentlig. Hvordan kopierer du ?

- Hvordan importerer du til CM systemet ?

Det kan være at det kan laves med en VBA løsning, som er indlejret i normal.dot, eller en anden CM-WORD-skabelon. !
Avatar billede donpedro Nybegynder
05. september 2002 - 17:02 #8
Med kopiere og importere, mener jeg copy/paste. Meningen er, at man uden at være online på nettet skulle kunne skrive nogler sider i Word, som man når man havde tid kunne lægge ud på nettet via CM systemet. Hele problematikken opstod, da jeg igår var til en præsentation hos et firma som laver disse CMS aplikationer. Ved gennemgangen blev der vist at man ved tryk på en simpel knap kunne rense HTML tekst fra Word til brugbar ren HTML. Og hvis der er nogen der havde et forslag til hvordan funktionen bag denne knap kunne laves (f.eks i noget java-script), hører jeg gerne nærmere ;o)
Avatar billede krogstrup Nybegynder
05. september 2002 - 17:09 #9
hvem var det du var hos demonstration hos ?

synkron ?
Avatar billede donpedro Nybegynder
05. september 2002 - 17:35 #10
Hvorfor er det vigtigt?
Avatar billede krogstrup Nybegynder
05. september 2002 - 18:01 #11
er bare nysgerig !
Avatar billede donpedro Nybegynder
05. september 2002 - 18:25 #12
demonstrationen blev fremført af en konsulent fra DynamicSystems, som laver CMS programmet DynamicWeb.