Avatar billede raveduck Nybegynder
04. september 2002 - 22:42 Der er 14 kommentarer og
5 løsninger

Nogen der kan hjælpe med at finde ejeren af en specifik email?

Okay, problemet er at en af mine venner er blevet fuppet af en person som skulle have sendt en computer til ham. Min ven har betalt, men har ikke modtaget computeren. Han har handlet skødesløst, og da han ikke modtog computeren, fandt han ud af at personen havde opgivet falsk navn, og adresse.

Hvis der er nogen der kan hjælpe med at finde ejeren af "exanpex@ofir.dk" så kan vi stoppet denne person inden han får tiltusket sig flere penge, vil vi være yderst taknemmelige.

Grunden til at jeg videregiver sagen her, er at politiet måske ikke arbejder helt så hurtigt, som de fleste her på eksperten gør.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
04. september 2002 - 22:43 #1
har han overfoert pengene eller hvordan er transaktionen udfoert ?
Avatar billede bbs Nybegynder
04. september 2002 - 22:46 #2
Hvis han har overført pengene så er det jo bare at spørge banken.
Avatar billede Jman Praktikant
04. september 2002 - 22:48 #3
Jeg vil også mene at det er et spørgsmål om at finde vedkommende via transaktionen
Avatar billede xduggy Nybegynder
04. september 2002 - 22:51 #4
Man kunne evt. måske tage kontakt til "Ofir" som gerne skulle have nogle oplysninger om deres brugere,(ved ikke om de må videre give dem)? hvor han har oprette mailen, men han har måske brugt falsk nave mm. der også! bare et forslag!
Avatar billede raveduck Nybegynder
04. september 2002 - 22:51 #5
Det er også det eneste vi har at stole på lige nu. Men har banken nødvendigvis oplysninger om personen, og er de fortrolige, hvis de har dem?

Altså skal man oplyse gyldigt navn og adresse når man opretter en konto?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
04. september 2002 - 22:53 #6
prøv evt at forhøre jer hos Ofir, dog er jeg ikke sikker på at de må udlevere oplysninger om ejeren, registerloven forbyder det, men måske hvis han anmelder det til politiet, så kan de henvende sig til Ofir
Avatar billede raveduck Nybegynder
04. september 2002 - 22:53 #7
Er der nogen der ved om Ofir logger ip-adressen når nogen sender mails?
Avatar billede bbs Nybegynder
04. september 2002 - 22:53 #8
xduggy->
Du har fat i noget rigtigt..
De har vel hans IP, så kan man ta' det videre derfra..

De er skam ikke fortrolige når du har overført penge til kontoen..
Men hvis banken er nogen møgsvin, så spørg ofir efter hans ip, så kan du derefter ringe til TDC, så har de svaret :)
Avatar billede bbs Nybegynder
04. september 2002 - 22:54 #9
Det er klart at de gør, det gør de fleste mail-systemer, og så avanceret et som ofirs gør sikkert.
Avatar billede cygnet Praktikant
04. september 2002 - 22:56 #10
Slap helt af - det er intet problem.

Ta' ned i banken og få trukket pengene tilbage. Det er kun et problem hvis det ikke er et dansk konto-nr.

Angående ofir - kan fupperen jo havde oprettet den på et bibliotek og kun tjecket den derfra - så kan Ofir intet gører.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
04. september 2002 - 22:57 #11
man kan ikke uden videre få trukket pengene tilbage, det skal gøres samme dag som overførslen er fundet sted, men banken må kunne finde ham ud fra kontoen der er overført til
Avatar billede raveduck Nybegynder
04. september 2002 - 22:59 #12
... jeg lader spørgsmålet stå åbent, indtil vi har fundet ham, eller er sikre på at vi ikke kan få fat i ham.
Avatar billede bamzen Nybegynder
05. september 2002 - 02:11 #13
Din kammerats bank kan se hvilken bank + kontonummer der er overført til....

Du skal oplyse dit cpr nummer når du opretter en bank konto, det kan der naturligvis være fusket med, men i givet tilfælde ville ejeren af personnummeret modtage udskrifter fra bankkontoen, og nok undre sig væsentligt....

Banken modtager samtidig automatisk oplysninger omkring ejeren af kontoen via central person registret, hvorfor de er så up to date man kan være....

så...

Find ud af hvilken bank/ registrerings nummer / konto nummer der er overført til....

Gå så ned i den bank og sig noget med:

jeg har fundet dette konto nummer  blandt mine papirer, gider du tjekke hvem det tilhører....

Så er de fleste bank assistenter behjælpelige...

Om din kammerat egentlig kan gøre noget for at få pengene igen, er mig uvist...... Naturligvis kan han give "fuskeren" et privat søgsmål på halsen... Dette koster dog både tid og penge...

Ved at finde frem til hvem han er, er det dog en stor hjælp for politiet i efterforskningen.
Og det skulle ikke være noget problem ved at kontakte hans bank, og få oplyst hvor det kontonummer du "fandt i dine gemmer" egentlig hører hjemme....

Hvis "fuskeren" allerede har brugt pengene, kan du naturligvis få en advokat til at prøve at inddrive dem..... Men umiddelbart  tror jeg ikke det hjælper det store.... Pengene er per defination tabt, med mindre du kan bevise hans skyld, samt at han stadig har dem på sin konto.

Din kammerat kan dog også forhøre sig om hvad man gør i den situation, hvor man er "kommet til" at overføre et beløb til en forkert konto
Der MÅ være en procedure for det, også nogle dage efter overførslen har fundet sted

/Martin
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
05. september 2002 - 07:14 #14
Enig med bamzen. Du bør dog nede i banken fortælle sandheden og så skal de nok være dig behjælpelig.

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede ztyxx Nybegynder
06. september 2002 - 14:40 #15
er lige lidt nysgerrig, har du /i fundet en løsning??
Avatar billede payout.dk Nybegynder
15. september 2002 - 17:09 #16
der er et problem her....

det er word mod word! Kender en der var ude for det samme. Det er stadig ikke sket noget da fuskeren sagde han havde afleveret det lovede....

loven sux....  hvis i køber noget der ikke virker så er det 2bad da de ikke er firma og trasaktioen hører under privat salg loven eller hva den nu hedder... og der er der ikke noget der hedder tilbage garanti :(

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=payout.dk din hjemmesides arbejdsgiver!
Avatar billede ztyxx Nybegynder
26. september 2002 - 01:04 #17
skal der ikke lukkes ??
Avatar billede raveduck Nybegynder
26. september 2002 - 07:41 #18
Jeg gik nu stadig og håbede lidt på at de ville finde frem til ham, men hvis man lige kigger lidt på facts'ne så er chancen mikroskopisk lille. Politiet har faktisk lagt sagen til side igen, og en civil anholdelse er jo også lidt kikset... - hvis man selvfølgelig overhovedet kunne finde ham.

Men tak for jeres svar. Jeg har fordelt pointene ligeligt imellem jer, for jeg brugte ikke noget specifikt, men I skal da have tak for jeres support.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
26. september 2002 - 10:46 #19
takker for point :-)