Avatar billede gg Praktikant
04. september 2002 - 22:07 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

hvad betyder dette her ?

jeg har en firewall der har givet mig følgende meddelse:

NDIS User Mode I/O Driver is beeing connected by remote machine 212.181.65.27 using local port 1097(SUNCLUSTERMGR - Sun Cluster Manager) Do you want to allow this program to acces the network.

Hvad betyder det ???
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
04. september 2002 - 22:09 #1
Umiddelbart ville jeg sige det lyder farligt..evt. en driver der kan slukke for noget? (I/O) ? Just a guess? ;)
Avatar billede carstengp Nybegynder
04. september 2002 - 22:13 #2
Der står noget om Sun cluster manager her: http://wwws.sun.com/software/solaris/8/ds/ds-cluster22/
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
04. september 2002 - 22:15 #3
carsten..sun cluster manager vil jeg gætte på er en applikation udviklet af sun til at styre clustre af computere (computere koblet sammen, som deler ydeevne)
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
04. september 2002 - 22:15 #4
og hvad var det desuden at det link skulle hjælpe ham? ;)
Avatar billede carstengp Nybegynder
04. september 2002 - 22:16 #5
Det er i hvertfald en teliaforbindelse med den IP.
http://www.fr1.cyberabuse.org/whois/?page=whois
Avatar billede carstengp Nybegynder
04. september 2002 - 22:17 #6
han spurgte hvad det betød Det kunne jo være at han havde noget sun-shit installeret
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
04. september 2002 - 22:19 #7
og hvornår er sun blevet shit? heh...Kvaliteten fås ikke bedre på denne planet? :D

og tvivler på at hvis han havde sun udstyr, ville spørge her :)
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
04. september 2002 - 22:21 #8
og som carsten var inde på så er det telia..men hvad er mere interessant er vel at den kalder op fra sverige? ;)
Avatar billede gg Praktikant
04. september 2002 - 22:24 #9
hmm jo jeg har jdk og j2sdkee installeret på maskinen. Men hvorfor skulle det influerer på min firewall. Det har jeg squ da aldrig prøvet før
Avatar billede carstengp Nybegynder
04. september 2002 - 22:26 #10
Det kan være at et af programmerne forsøger at køre noget autoupdate, og sender en anmodning. Når det så får respons, så ser det måske ud som et angreb.
Avatar billede thebadjojo Nybegynder
17. september 2002 - 12:51 #11
det betyder att programmet sun cluster manger vill kontakta internet. om du vet att du har instalerat de så kan du låta det connecta till internet, annars så skulle jag nog blocka det.
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
29. september 2002 - 08:57 #12
Det er vist tid til at lukke? :)