Avatar billede icebaby Nybegynder
04. september 2002 - 21:38 Der er 9 kommentarer

Generering af PDF fil fra web

Er der nogen der ved hvordan man genererer en PDF fil f.eks. ud fra et PHP script ?
Det skal bruges til en internet shop, hvor jeg gerne vil præsentere en faktura som .pdf enten til printning eller mail. For simpelthen at have styr på layout/logo osv.
Og løsningen skulle gerne være med lidt programmering, istedet for at købe et server/client program til en formue der kan det skidt...
Avatar billede carstengp Nybegynder
04. september 2002 - 22:03 #1
Helt klart Win2PDF http://download.com.com/3000-2079-10105018.html?tag=lst-0-1
Jeg bruger det selv. Alle steder, hvor du har mulighed for at printe ud. F.eks. internet explorer, word, alle steder.
Når man installerer det, kommer der en ny printer i mappen printere. Der hvor du så normalt vil skrive ud, vælger du bare PDF printeren i stedet for den alm. printer. Så vælger du, hvor du vil lægge PDF-filen og vupti.... :-)
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. september 2002 - 03:38 #2
carstengp >> undskyld jeg blander mig, men jeg har lige downloadet Win2PDF. Jeg kører kun trial period, men den laver font substitition, urls's bliver klikbare i et for stort område, noget font rykkes sammen forkert og et par andre småting, noget du kender til ?
Avatar billede carstengp Nybegynder
05. september 2002 - 08:24 #3
Næh, men jeg bruger den selv hovedsagligt til word-filer. Og der er der ingen probs. Men jeg skal da lige tjekke
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. september 2002 - 08:28 #4
carsten >> specifikt laver den mine overskrifter med Trebuchet om til Arial fonten. Jeg kan sende dig både doc og pdf filen til sammenligning - kan være en begrænsning i trial versionen.
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. september 2002 - 08:30 #5
icebaby >> på http://dk.php.net/manual/en/ref.pdf.php finder du php's PDF extention. Den er dog prissat pr. processor og koster 500$ :( I en organisation kunne man opsætte en PDF konverterings server, men det er ikke så relevant i en lille/hobby virksomhed
Avatar billede carstengp Nybegynder
05. september 2002 - 08:35 #6
Jeg prøvede lige med internet explorer og experten. Det ser sq ærlig talt noget "kludret" ud... Så det er sq nok ikke så godt som jeg troede da :-(
(men jeg beholder det nok til word) :-)
Så det er ganske okay, hvis du afviser mit svar icebaby....
Avatar billede icebaby Nybegynder
15. september 2002 - 11:49 #7
Jeg skal automatisk kunne generere en PDF, for at en kunde får en .pdf direkte. Derfor kan jeg ikke bruge en Win2PDF printer ting...
Avatar billede beef12 Nybegynder
22. november 2003 - 21:19 #8
http://itextsharp.sourceforge.net/

Kig her: Det bliver dog ikke ved hjælp af PHP, men vha. ASP.NET.

Håber at det kan hjælpe
Avatar billede mermermer Nybegynder
25. marts 2004 - 04:57 #9
Det jeg gør:
Printer til en ps-fil og sender data til ps2pdf, renamer filen og sender den til kunden.

Koden har jeg ikke lige her hjemme, men printdelen er noget med

mit printscript :

#!/bin/bash
cd "/stipdf"
cat -> test.ps
ps2pdf test.ps

Hvis du ikke køre Linux/Unix men et windows system kan du installere Ghostscript,
der for du nogle værktøjer bl.a. ps2pdf.bat ovs.