Avatar billede hoejmose Nybegynder
04. september 2002 - 17:38 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Forlængelse af IR-signal fra fjernbetjening

Er der nogen, der kender til nogle løsninger, der gør det muligt at bruge en traditionel IR-fjernbetjening i et andet rum end det hvor TV'et, videoen osv. befinder sig. Jeg har selv fundet en side, der sælger en løsning hvor signalet bliver omdannet til radiobølger, men jeg synes det er meget dyrt (449kr.)

http://www.koz.dk/product.asp?product=71&page=1
Avatar billede scb Praktikant
04. september 2002 - 19:43 #1
Dyrt ?
Du vil på ingen måde selv kunne bygge en ir modtager - HF sender - HF modtager - ir sender, og strømforsyninger for 449 kr, det er utroligt at man kan lave noget der virker til så få Kr.
-SCB
Avatar billede hoejmose Nybegynder
04. september 2002 - 21:26 #2
Jeg mener ikke lige det tilbud er dyrt, men at der er en dyr løsning, jeg har ingen behov for at det er trådløst.

Jeg har har i mellemtiden fundet en engelsk hjemmeside, der har en løsning, hvor signalet går gennem antennekablet. Den koster 25£ hvilket er noget billigere, men jeg er ikke helt sikker på de sender til Danmark. Hvis der er nogen der ved, hvor jeg kan købe noget tilsvarende i Danmark, er jeg meget interesseret.
Avatar billede hoejmose Nybegynder
04. september 2002 - 21:28 #3
Lige et link til en engelske side:

http://www.btinternet.com/~khdelec/iraddc.htm
Avatar billede scb Praktikant
05. september 2002 - 22:02 #4
Hvis du selv kan lodde osv.
http://www.mitedu.freeserve.co.uk/Circuits/Interface/irext.htm
Kan vel bygges for ca 50,00 Kr
-SCB
Avatar billede hoejmose Nybegynder
06. september 2002 - 14:24 #5
Jeg tror det er lidt for avanceret. Ellers tak for linket.
Avatar billede mentor Nybegynder
08. september 2002 - 20:29 #6
Hvis du ikke har behov for trådløs, kan du pille dioden ud og trække en ledning. Bare hosk at dioden har en + og - pol, og de skal ende rigtigt...
Avatar billede hoejmose Nybegynder
09. september 2002 - 14:43 #7
Pille dioden ud af fjernbetjeningen?