Avatar billede abpdk Nybegynder
11. september 2000 - 22:08 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

HVAD ER PROBLEMET???

Jeg har to computere sat op i et lokalt netværk (dual speed) igennem en HUB, hvor en af maskinerne er koblet til internettet via et Surfboard 3100 kabelmodem (udbyder: Stofa). Netværket fungerer perfekt immellem maskinerne og internetforbindelsen ligeledes.
(Smøren skulle lige med inden nogen spurgte!)

Det jeg vil er at installerer en delt internetforbindelse, hvilke skulle være let nok, men når jeg går ind under Windows Installation under (Tilføj/fjern...) og prøver at installerer en internetdeling, får jeg meddelelsen:

Netværkskonfigurationen er ikke konfigureret fuldstændigt.
Installer netværkshardwaren før du installerer Deling ad Internet-forbindelse.

Jeg kan ikke se hvad der mangler da alting fungerer som det skal!

Hjælp mig (hurtigt)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
11. september 2000 - 22:13 #1
lytter med
Avatar billede abpdk Nybegynder
11. september 2000 - 22:14 #2
Det er du meget velkommen til...
Avatar billede aka_aze Nybegynder
11. september 2000 - 22:17 #3
Det er fordi det er et kabelmodem du har og ikke et almindeligt modem. Du kan bruge et program som hedder Winroute.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
11. september 2000 - 22:17 #4
tak for det
Avatar billede abpdk Nybegynder
11. september 2000 - 22:19 #5
Vil det sige at den del der mangler faktisk er et almindeligt modem?
Avatar billede wolf_ Nybegynder
11. september 2000 - 23:19 #6
Du kan godt kører Deling af Internet-forbindelse selv om du ikke har et alm. Modem, jeg kører selv Deling afInternet-forbindelse med mit ADSL og det virket fint
Avatar billede abpdk Nybegynder
12. september 2000 - 00:13 #7
Jeg har ikke tænkt mig at at bruge for meget tid (eller flere penge) på det her projekt, så jeg hæver hermed point puljen til 85 point og tilføjer \"lidt\" til mit spørgsmål.

Oprindeligt ville jeg have haft begge computere til at deles om det samme kabelmodem (altså så de begge kan kontrollerer det), men det kan ikke lade sig gøre med mindre Stofa vil udlevere endnu en IP addresse, og det ville de ikke sidste gang jeg tjekkede (gratis i hvert fald).

Den næstbedste løsning jeg kan komme på, er en delt internetforbindelse hvor værtscomputeren (den med forbindelsen) køre et autolog-program hvor den automatisk logger på internettet når man åbner browseren (programmet fungere ved at lytte efter trafik på netkortet).

I øjeblikket køre autolog programmet på maskinen, men kun den maskine kan gå på nettet. Jeg mener så også at maskinen vil logge på når den anden maskine forsøger at forbinde til internettet via et lokalt netværk (internet via LAN). Altsammen forudsat at jeg kan få installeret en delt internetforbindelse på maskinen med forbindelsen, hvilke jeg som sagt ikke kan (se oprindelige spørgsmålet i toppen).

Jeg har desværre ikke flere point at udlove, så jeg giver hvad jeg har....
Avatar billede abpdk Nybegynder
12. september 2000 - 15:01 #8
Jeg har nu hævet puljen med yderligere 5 points
Avatar billede canker Nybegynder
04. oktober 2000 - 11:10 #9
Prøv at installerte NAT(network address translator)m på¨din server(den med modem-opkoplingen). det skal vidst kunne fungere i stedet for internetdeling(eller som suplement).
Det følger med i win2000 - ellers kan det downloades:
http://www.tucows.com søg på \"nat\"
Avatar billede canker Nybegynder
04. oktober 2000 - 11:10 #10
ups skulle være svar
Avatar billede abpdk Nybegynder
12. oktober 2000 - 00:47 #11
Jeg kan ikke finde NAT på tucows, men lad mig lige i den forbindelse minde om at jeg som sagt tidligere ikke er villig til at bruge flere penge på projektet så shareware, trials eller demoer er ikke en løsning. Det gælder også crackede programmer. Det skal være lovligt freeware.

Jeg ved godt at det begrænser det hele en hel del!
Avatar billede abpdk Nybegynder
04. november 2000 - 23:24 #12
Jeg lukker hermed spørgsmålet...
abpdk
Avatar billede rasmusa Nybegynder
02. januar 2001 - 13:27 #13
prøv proxyen på www.analogx.com den er gratis