Avatar billede enra Nybegynder
11. september 2000 - 21:33 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Åbne porter

Der findes et par programmer (Win98) som direkte viser hvilket program som har åbnet hvilken port. Det ene har jeg fundet (AWebScanner) på min disk, men jeg kan ikke finde det andet, som jeg selvsagt bedre kunne lide. Jeg håber derfor at nogen kender en link til et sådan program til Win98 som er freeware.

Og, som sagt, skal det direkte liste op hvilket program (exe el. com), med sti, som har åbnet hver enkelt åben port.
Avatar billede sjensen Nybegynder
12. september 2000 - 00:23 #1
Prøv at checke denne side engang:

http://winfiles.cnet.com/apps/98/net-misc.html

Der er links til en lang række port-programmer som det du søger. Måske endda lige nøjagtigt det du er ude efter. Når siden er loaded så søg efter ordet \"port\" og se de muligheder der er.

Bl.a.
PortScanner,
WinPort,
NetAlert,
ScanPort og
Port Detective

for blot at nævne nogle af dem jeg så. Jeg håber det kan hjælpe dig lidt.
Avatar billede steffen Nybegynder
12. september 2000 - 07:12 #2
Der er jo også altid \"netstat -a\" - den følger jo standard med win98 ..
Avatar billede enra Nybegynder
12. september 2000 - 07:57 #3
Hej Sjensen,

Der var desværre ikke et program som viser det jeg ønsker.

Hej Steffen,

Netstat viser ikke hvilket program som har åbnet porten.
Avatar billede powell Nybegynder
12. september 2000 - 08:01 #5
How den sidste blev ikke til et link?
Avatar billede enra Nybegynder
12. september 2000 - 08:44 #6
Hej alle sammen!

Jeg spørger ikke efter hvor jeg kan søge. Jeg spør efter et program som kan nogle bestemte ting.

Mvh
Arne
Avatar billede powell Nybegynder
12. september 2000 - 08:59 #7
Og de programmer kunne du havde fundet ved at kikke på de nu afviste links. Linkene gik direkte til de programmer der havde noget med dit spørgsmål at gøre...
Avatar billede enra Nybegynder
12. september 2000 - 09:17 #8
Hej Powell,

Jeg har søgt i 4 dage før jeg stillede spørgsmålet her. Og jeg giver ikke 600 points for at nogen fortæller mig at jeg kan søge videre.

Mvh
Arne
Avatar billede powell Nybegynder
12. september 2000 - 09:29 #9
OK, sandt nok...

Hvilke programmer har du forsøgt dig med?
Du søger et specielt program og det er ikke iblandt de programmer sjensen foreslår?
Avatar billede enra Nybegynder
12. september 2000 - 09:39 #10
Nei, jeg har været inde på alle de steder jeg kommer i tanker om som har download. Efterhånden er det blivet til et mareridt hehe.

Jeg tror det kun findes to -2 - programmer som udfører netop det jeg er ude efter, hvoraf det ene er AWebScanner. Mulig at der måske findes nogle flere, men jeg har downloadet og testet omkring 30-40 stykker de sidste dager. Men igennem mange år på nettet så har jeg kun hørt om to stykker. Det som jeg bedst kunne lide, har nok forsvundet i mit sidste HD-nedbrud.

Det det gør er at man starter det, og så får man op de porter som er åbnet sammen med hvilket program som har åbnet dem. Det er fint at have når man ikke er helt sikker på hvorfor en port nu er åben, for ikke at snakke om at lokalisere Trojanske programmer. Indtil videre bruger jeg AWscanneren, som viser dette, men jeg kan ikke fordrage det program :-) selv om det viser mig nøjaktig det jeg vil vide.

Det andet, jeg en gang havde, var så lille og nemt Sukk!!
Avatar billede powell Nybegynder
12. september 2000 - 09:44 #11
Jeg havde engang et lign. program det hed spy et eller andet, det fortalte ikke kun hvilke porte det blev åbnet men samtidigt hvem der åbnede hvad og hvis der blev brugt dll\'s og lign blev de også ført frem... Men det var et DOS prg. Har ikke set et der kunne måle sig med det, måske skal jeg prøve AWscanneren!?!
Avatar billede enra Nybegynder
12. september 2000 - 09:55 #12
Du kan da godt prøve den, for den er sådan set ok. Jeg bruger Iris når jeg skal bruge en sniffer, eller Analyzer som også er rimelig god. Iris er vel nok den bedste på markedet, tror jeg.
Mvh
Arne
Avatar billede steffen Nybegynder
12. september 2000 - 13:01 #13
Winsock Spy følger med fx Borlands udviklingsværktøjer og er meget effektivt. Men altså - netstat er da nemmest og hurtigst til det meste .. man kan jo hurtigt få en idé om hvad det er der har åbnet porten.
Avatar billede maagen Nybegynder
12. september 2000 - 14:04 #14
Jeg ved at der eksisterer et firewall program jeg mener at have lige nøjagtig den feature.

Programmet hedder \"Zone Alarm\" og kan hentes på:
http://www.zonelabs.com

Håber det er det du søger :)

Det er gratis og kan anbefales!
Avatar billede lrj Nybegynder
12. september 2000 - 18:33 #15
Fra siden http://www.ntsecurity.nu/toolbox/ kan du hente programmet Inzider (http://www.ntsecurity.nu/toolbox/inzider/). Det laver en liste af hvilke porte alle programmer som du har kørende lytter på. Ganske effektivt. Desuden har siden en del andre interessante programmer.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
12. september 2000 - 19:22 #16
øeh..det lyder umiddelbart som et fedt prg lige til man læser den warning der er allernederst: Warning!
Inzider may in some cases cause Windows programs or the Windows operating system itself to crash. In extremely rare cases this might cause permanent damage to your Windows installation.
Avatar billede lrj Nybegynder
12. september 2000 - 19:43 #17
well, den slags følger der faktisk med de fleste programmer - fralæggelse af ansvar.

Jeg har brugt det igennem længere tid, og har aldrig haft nogen problemer.
Avatar billede enra Nybegynder
12. september 2000 - 20:44 #18
Hej alle,

Zone Alarm har ikke denne funktion. Det er en af de firewaller jeg kører med. (v.2.1.29 som er den sidste).

Inzider lød bekendt og jeg downloadet det. Min maskin gik fuldstændig amok og alle programmer låste sig og gikk i loop da de forsøgte at afslutte. Forsøgte nogle ganger mere, også på en anden maskine jeg har, men desværre med samme resultat - den gik også amok.

Er der nogen der vellykket har forsøgt dette programmet, og i så fald på hvilekt OS? I beskrivelsen lister de op nøjaktig det jeg vil have, men akk, jeg får ikke brugt det her i alle fald.

Mvh
Arne
Avatar billede teknik Juniormester
18. oktober 2000 - 00:30 #19
Her er en til, som lyder til at dække behovet
Sakset fra http://www.faqs.org/rfcs/rfc1147.html
som lister massevis af forskellige \"netværks overvågnings\" ting.

-dog kræver de her at man sender en e-mail for at få \"varen\" via FTP
-mail adressen er allernederst

mvh :-)
Teknik

NAME
              osimon -- OSI Monitor

          KEYWORDS
              manager, status, traffic; OSI; curses; UNIX; free.

          ABSTRACT
              The osimon program monitors activity of the ISODE Tran-
              sport layer (ISO Transport Protocol class 0), display-
              ing entries for the active transport entities and con-
              nections.
NB! --------------------------------------------------------
              The display is dynamically updated in the
              case of significant events such as connection opening
              and closing and packet traffic,
--------------------------------------------------------
              as information is
              received in the form of event reports from a SMA.  It
              uses the UNIX curses package for screen management.

          MECHANISM
              It communicates with the System Management Agent (SMA)
              on the selected system via CMIP.

          CAVEATS
              The System Management Agent (SMA) must be running on
              the host being monitored.

          BUGS
              For the terminal type Sun, there are some transient
              problems with the display.

          LIMITATIONS
              ISODE Transport Layer only supported at present.

          HARDWARE REQUIRED
              Developed and tested on Sun3 for various terminal
              types.

          SOFTWARE REQUIRED
              The ISODE protocol suite, BSD UNIX.

          AVAILABILITY
              The osimon and related tools, known as OSIMIS (OSI
              Management Information Service), are publicly available
              from University College London, England via FTP and
              FTAM.  To obtain information regarding a copy send
              email to gknight@ac.ucl.cs.uk or call +44 1 380 7366.
Avatar billede teknik Juniormester
18. oktober 2000 - 00:32 #20
Ups...ved nøjere genemsyn \"UNIX\" som Keyword...den kan du vist roligt springe over. :-(
Avatar billede maniacdog Nybegynder
27. oktober 2000 - 09:27 #21
Advanced Administative Tools
Det kan det du leder efter.

Det er godt nok sharware og kan hentes her:
http://download.tucows.com/perl/selectRegion.html?Target=/adnload/69386_29616.html
Avatar billede xtom2 Nybegynder
01. januar 2001 - 17:35 #22
Endnu ét link til stakken.. med mere end lige et par portscannere.
http://neworder.box.sk/box.php3?gfx=neworder&prj=neworder&key=portsc&txt=Scanners
Avatar billede xtom2 Nybegynder
01. januar 2001 - 17:44 #23
Få en af de andre til at lede efter den du søger og så paste det her. Easy points.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
29. januar 2001 - 11:33 #24
Luk venligst dit spørgsmål.
Hvis du har fået et brugbart svar så accepter det.
Har du derimod ikke fået et brugbart svar så lav selv et og accepter dit eget svar.
Har du ikke fået svar men ønsker og lade dette spørgsmål så lad det fortsætte.

(Mere fordi så hjælper du eksperten med ikke og få for mange \"glemte\" spørgsmål)
Avatar billede enra Nybegynder
19. marts 2001 - 18:28 #25
Takker for alle venlige svar, men det var ærgelig at vi ikke ved fælles hjælp kunne finde dette program eller tilsvarende freeware.