Avatar billede viking2 Nybegynder
04. september 2002 - 12:18 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

TV-out brendte av mit fjernsyn?

Hei
Jeg har netop fået et fjernsyn (28' 50Hz Finlux). Jeg prøvde å koble tv-out fra mitt daytona Geforce4 ti4200 via scart-stikk inn i fjernsyn. Det virket i 2 timer før fjernsynet gikk i kne. Har hørt med tv-reperatør som sier den vertikale utgangen i fjernsynet er ødelagt (or something). Da jeg kikket på instillingene til tv-outenheten så jeg den stod til 85hz i refreshrate. Er dette skylden i at fjernsynet er ødelagt. fjernsynet er jo kun 50hz. Er bare bekymret da jeg ikke vil lave samme fejl en gang til. (Ja jeg er nordman og er dårlig til å skrive dansk!)

Mvh
Viking
Avatar billede fc-komodo Nybegynder
04. september 2002 - 12:21 #1
Hey viking... ja det kan det godt... har selv smadret mit tv på samme måde
men så må du jo bare sætte 85 ned til f.eks 55hz det kan den godt tage... så ...det var jo det
Mvh Komodo
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2002 - 12:23 #2
enig sænk den til højest 60hz
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2002 - 12:23 #3
sorry
Avatar billede viking2 Nybegynder
04. september 2002 - 12:27 #4
Okay, men når jeg kikket på refreshraten kunne den kun settes ned til 60hz. Det er jo kun 50hz. Kan fjernsynet klare dette? Jeg vil gjerne koble scart direkte til fjernsyn da det gir bedre bilde enn antenneledning.
Avatar billede fc-komodo Nybegynder
04. september 2002 - 12:29 #5
Ja men maxs 60hz,,, som Kasper sagde ellers går det galt......
Avatar billede viking2 Nybegynder
04. september 2002 - 12:32 #6
Alright, takk..........
Avatar billede hub Nybegynder
04. september 2002 - 12:32 #7
Kam dette være rigtigt. Det jo nok de færreste der har et 100 Hz TV -omvendt kører  en masse (her på Eksperten ihvertfald, ud fra antallet af spm. om TV-OUT) med TV-OUT uden at ødelægge deres fjernsyn. Det er vel ikke den TV-tekniker, der forsøger at fuppe dig?
Avatar billede viking2 Nybegynder
04. september 2002 - 12:38 #8
Det kan hende. Han påstod det ikke hadde noe med tv-out å gjøre. Mente det ville ryke uansett. Jeg synes og det er merkelig at et så kjent produkt som Geforce4 med Detonatordrivere ikke skal være kompatibelt med litt eldre fjernsyn(at det ikke skal være mulig å bruke direkte pga en mindste limit på 60hz.Som sagt er jo de fleste fjernsyn 509hz eller nedover.Vet ikke helt om dette har noe betydning med mindre det blir brukt en monitor.Det har ikke vært noe problem så lenge jeg har kjørt gjennom videospiller med antenneledning til tv. Kun da jeg kjørte scart direkte i tv.

Viking
Avatar billede viking2 Nybegynder
04. september 2002 - 12:38 #9
Jeg mente 50hz eller nedover
Avatar billede fc-komodo Nybegynder
04. september 2002 - 12:41 #10
hehe viking... bare du køre på maxs 60hz så sker der intet :-) ... hehe 509hz i am just kidding hehe ej maxs 60hz.... så kan du gøre lige hvad du vil
Avatar billede fc-komodo Nybegynder
04. september 2002 - 12:42 #11
Tak for point vi snakkes nok ved en anden dag :-)
Mvh Komodo
Avatar billede viking2 Nybegynder
04. september 2002 - 12:44 #12
Selv tak. Erklerer herved dette spørsmål for lukket med mindre noen andre har noe revolutionerende å komme med. Have a nice day!

viking
Avatar billede hub Nybegynder
04. september 2002 - 12:45 #13
Kunne nu godt tænke mig at vi fik en TV-tekniker og dygtig IT-mand til at udtale sig om dette. Jeg ved, der er en af slagsen her på Eksperten, lad os håbe han kigger forbi..
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
04. september 2002 - 18:08 #14
Hmmmmmmmmmmm... Så var det måske lidt risikabelt, at jeg for to uger siden satte mit til at køre med 240Hz??? *virker stadig*

Min skærm kunne ikke følge med, men fjernsynet virkede fint :o)