Avatar billede karsten_madsen Juniormester
04. september 2002 - 10:20 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Forward vha cc

Er det muligt at forwarde mails vha cc, dels sådan at ejeren af mailboksen stadig får mailen og dels sådan han ikke kan se at den er forwardet til anden mail adresse. Og jo det er et spooky spørgsmål, men ikke desto mindre har jeg brug for det.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
04. september 2002 - 10:23 #1
???
Hvorfor bruger du ikke bare Bcc feltet?
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
04. september 2002 - 10:34 #2
Det kunne jeg også, men det skal være automatisk.
Scenario: Det kommer en ekstern mail til Bent. Denne mail skal Bent have, men samtidig skal Ole have en kopi af mailen, gerne uden at Bent opdager at Ole får den.
Avatar billede stigterp Nybegynder
04. september 2002 - 10:37 #3
Det må man ikke. Det er ikke tilladt at læse andre folks mail uden tilladelse. Ej heller er det tilladt for chefen at læse de ansattes mail.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
04. september 2002 - 10:38 #4
Det kan du vist kun gøre via en agent i mailboksen med de rigtige parametre (if sendto contains Bent then mailTo Ole... - run on new mail).
selvfølgelig får alle agenten men det er jo ligemeget.....

Det virker spooky - må ikke håbe Bent og Ole følger med her :-)
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
04. september 2002 - 10:41 #5
Ja jeg har også tænkt på en agent. Agenter ligger vel på serveren ikk. Kan alle rette i alle agenter, eller kan man kun rette i egne agenter?
Avatar billede karstenv Nybegynder
04. september 2002 - 10:43 #6
Det kan da godt være men ikke må det, men det kan godt lade sig gøre.

Og det er egentlig bare at lave en simpel forward agent, som ikke gemmer en kopi sendt, dette kræver dog at man har samme rettigeder på postkassen som ejeren, ellers kan agenten ikke køre. Bedst er det hvis man kan signere agenten med ejerens egen id, så kan personen ikke se at andre er i basen.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
04. september 2002 - 10:43 #7
Agenter ligger i og følger databasen. Man kan kun rette i agenter/design hvis man har tilstrækkelige rettighder og en design licens/klient.
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
04. september 2002 - 10:43 #8
Jeg vi må håbe at specielt Bent ikke kigger med. Ole ved det jo godt, da det er ham som skal modtage Bents mails uden at Bent ved det - men det får han nok at vide en dag.
I øvrigt så er Bent ikke dansker og arbejder ikke i Danmark, så her gælder landsrettens dom om folks mailhemmeligheder ikke.
Avatar billede karstenv Nybegynder
04. september 2002 - 10:44 #9
Hvo det skulle have været et svar det jeg lige skrev :-)
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
04. september 2002 - 10:47 #10
Jeg laver lige en agent og tester på den, så vender jeg tilbage med pointfordelingen
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
04. september 2002 - 13:46 #11
Jeg har lavet en agent, men jeg har lavet den (pga test) som min egen agent, men uanset hvad jeg gør så synes jeg ikke den kører. Agenten er lavet som "After mail has arrived". Den er en shared agnet, Act on : contain any og [navn], [initialer]. Simple action : Send mail til mig og include copy of document.
Jeg har kigget i "View / Agents" og den er enabled.

Hvad gør jeg galt (jeg har endda kørt en "load updall" og den er også finished)
Avatar billede karstenv Nybegynder
04. september 2002 - 14:15 #12
der bliver vi nød til at have flere ting at vide, har du hardkodet vilken mailadd den skal sende til, er denne add. uden for jeres notesdomain, måd den modtage vedhæftninger, osv. der kan være mange ting galt.

Jeg har en hotmail add. som jeg kun bruger til test af sådanne ting send en mail til den med og giv meig add på den poatkasse hvor agneten er og så tester vi bare om det virker med andre end dig selv. kiv59@hotmail.com
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
04. september 2002 - 14:22 #13
Nej du får ikke adressen. Jeg kan selv teste fra internettet. Det som undrer mig er at jeg ikke kan se nogen hvornår agenten kører, selvom den er en "after mail has arrived".

Mit spørgsmål lige nu er : Hvornår og hvad kører agenten ? Er det adminp ?
Avatar billede karstenv Nybegynder
04. september 2002 - 14:52 #14
nope det skelle gerne være AMGR som styrer det, brug´denne komando i consollen på serveren: tell amgr sched -M pg du vil få en liste over de agenter som skal kører ved new mail arrived
Avatar billede karstenv Nybegynder
04. september 2002 - 14:53 #15
tror jeg skal have en staveplade :-)
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
04. september 2002 - 15:29 #16
Jeg tror nok fordelingen skal være sån't.
Karstenv > Så kunne det være at du måske kunne købe en ny staveplade for nogle af pointsne....... ;-)
Takker mange gange begge to
PS. Hvad betyder den blå pil i View/Agents (udfor en agent)