Avatar billede lt-lago Nybegynder
03. september 2002 - 23:17 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

GF4 TI 4200 Grafikkort

Hvilke krav er der til en pc for at kunne køre ordentligt/rimeligt med dette kort ?
Her tænkes på processor og bundkort etc.
Er der specielle forhold man bør overveje ??

Jeg har opgraderet min maskine til GF4 TI 4200 og
der er ikke rigtig nogen mærkbar forskel i forhold
til det gamle GF2 kort.
Avatar billede random_act Nybegynder
03. september 2002 - 23:21 #1
400W strømforsyning er kun at fortrække. Bundkortet skal kunne køre 4x på AGP socklen. processoren er næsten ligemeget.
Har du prøvet at opgradere driveren (www.nvidea.com)??
Hvis det er et asus kort så installere driveren fra deres side (www.asus.com.tw) den er meget bedre.
Avatar billede dvan Nybegynder
03. september 2002 - 23:21 #2
Ikke fordi jeg kan svarre men hvad er det for et kort og hvad er dit system ??
Avatar billede asmodeus Nybegynder
03. september 2002 - 23:23 #3
400 Watt er sgu da helt hen i vejret... 250 Watt kan meget ofte gøre det - dog er 300 Watt (hvilket næsten er standard) at foretrække!

mvh/
Asmodeus
Avatar billede asmodeus Nybegynder
03. september 2002 - 23:24 #4
Mht til ydelse, så er der faktisk ikke megen synlig forskel på kortene til dagens spil, men reelt, så er ti4200 kortet omkring 4 til 5 gange hurtigere, hvilket vil sige at du har fremtidssikret dig for omkring 1½ år!
Avatar billede lt-lago Nybegynder
04. september 2002 - 07:21 #5
Mit system er P3-900 BX bundkort.
Maskinen er indimellem blevet mere sløv
under opstarten ?
Avatar billede asmodeus Nybegynder
04. september 2002 - 09:15 #6
Det skyldes nok noget andet :-)

En computer arbejder ikke langsommere ved ikke at få nok strøm! Enten kører den eller også kører den ikke!

mvh/
Asmodeus
Avatar billede a.b Nybegynder
04. september 2002 - 11:29 #7
det kræver kun at MB har 4x APG... vil gætte på med cpu skal bare være ca. 800mhz tror ikke det vil kræve mere af den
btw. kan anbefale dette kort: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364617934

ps. det med strømforsyningen er kun når vi snakke om hvilken CPU der skal køre i ens PS
Avatar billede torben.s Nybegynder
05. september 2002 - 03:44 #8
jeg har et (MSI geforce4 4200 64 ddr ram) som jeg havde siddende i mit tidlere system, (athlon tb-800mhz asus a7v mobo og ca 400 pc 133 ram) med dette system fik jeg ca. 6500 points i 3DMARK-2001se test program. senere opgraderede jeg til (athlon mp-1900 asus a7v333 mobo og 512 pc2700 ddr ram.
med dette system får jeg ca 12000 points i 3DMARK-2001se.
der er visse spil som trækker meget processorkraft og disse spil/programmer kræver en kraftig processor, hvis ikke man har det får ens geforce 4 kort aldrig lov til at strække benene.
håber det er svar nok.
mvh torben