Avatar billede thrill Nybegynder
03. september 2002 - 22:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

TDC Netexpress og HUB/Switch ?

Kan man med kun en HUB/Switch dele en Netexpress forbindelse mellem flere pc'ere, eller skal der andet til ?

Her tænker jeg på at det jo ikke er samme måde TDC Netexpress kalder op som TDC Bredbånd gør.
Avatar billede jonas-i Nybegynder
04. september 2002 - 21:10 #1
Ja det kan du da :) Det kræver bare at du har to netkort i den ene maskine! :)
Du har så en maskine med to netkort! Det ene netkort går ud til internettet det andet er forbundet til en hub/switch! Hvis computeren med de to netkort kører f.eks. win 2000 eller win XP så er der en internetdelings funktion indbygget! Eller kan man downloade freeware programmer der kan det samme søg f.eks. efter "route" på www.download.com :)
De andre computer sidder så til hubben og connecter til internettet gennem computeren med de to netkort! Computeren med de to netkort skal så bare være tændt for at de andre kan komme på nettet!
Håber du finder ud af det :)
Avatar billede thrill Nybegynder
08. september 2002 - 10:32 #2
Som jeg forstår det, så er " TDC Netexpress" faktisk en dårligere løsning end "TDC Bredbånd", her sætter man jo blot en HUB/Switch til ADSL modemmet, og så køre X antal PC'ere på nettet uden at man behøver at ha' en PC stående tændt hele tiden. Ret mig hvis jeg tager fejl.
Avatar billede mentor Nybegynder
09. september 2002 - 08:02 #3
Det tror jeg at du gør. Det kan du kun gøre, hvis du har et antal dynamiske ip'er. ikke hvis du har et fast..
Jonas-i's svar lyder i øvrigt rigtigt...