Avatar billede loverduck Nybegynder
03. september 2002 - 22:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

genveje i win98

HEj

Jeg har netop reinstalleret (efter format c:/s) min win 98

Men nu er der et problem med alle de genveje som windows opretter.
Det blivervist som om at Win ikke kender den.
Jeg har meget svært ved at se hvad jeg har gjort galt - har gjort dette  mange gange før.
Men Har I et tip til hvad som kan være sket og hvad jeg kan gøre for at rette den op ?
Avatar billede tpoulsen Nybegynder
03. september 2002 - 22:53 #1
Jeg ville først Scanne for virus - Derefter køre en Scandisk /surface på harddisken. Hvis der ikke er nogen fejl - Så prøv at installere igen.
Avatar billede mickey777 Nybegynder
04. september 2002 - 12:22 #2
Prøv at gennemføre en fuld formatering dvs. format c:. Installer herfter windows 98 og se om dit probelm ikke bliver løst. Den kommando du har vist foroven tyder på at /s = systemfilerne måske indeholder noget "snavs" enten måske en virus eller nogle instillinger, som får windows til at reagere underligt.

Håber det kan hjælpe !
Avatar billede tpoulsen Nybegynder
04. september 2002 - 20:54 #3
Vil lige advare...Det er ikke sikkert at du får fjernet evt. Virus ved en formattering!
Avatar billede loverduck Nybegynder
05. september 2002 - 10:46 #4
upps- hvordan sikre jeg mig mod dette ?
Jeg kunne jo forestille mig at lave en opstartsdiskette på arbejde og så bruge den til at starte opmed altså formatere harddisken - så skulle den vel være tom - eller?
Avatar billede tpoulsen Nybegynder
05. september 2002 - 17:12 #5
Jeg ville scanne efter den hvis jeg var dig, lige som jeg foreslog tideligere.
Avatar billede loverduck Nybegynder
06. september 2002 - 07:55 #6
ja- det viste jsig så at problemet lå et helt andet sted.....

Min installations cd var beskadiget. Heldigvis bruger jeg kun en backupcd. Så da jeg brugte originalen var problemet løst

Takker alligevel