Avatar billede ullers Nybegynder
03. september 2002 - 21:05 Der er 2 kommentarer

unlink/copy i safemode????

Jeg kan ikke få hul igennem!! pga. safemode på mit webhotel.
Jeg bakser med at få lavet et lille cms, hvor brugeren kan uploade, redigerer og slette billeder. $sti er stien til hvor billedet ligger. $userfile er den nye fil(billede), som brugeren uploader.
Jeg har forsøgt med nedenstående, at unlinke først så copy.
unlink("$sti");
copy($userfile,"$sti");

det kan jeg ikke så får jeg ->

Warning: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 6947 is not allowed to access aktuelt/jpg/28/1t.jpg owned by uid 666 in /hotel/bulk/WWW/boldsenholm/cms/main.php on line 472

Warning: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 6947 is not allowed to access aktuelt/jpg/28/1t.jpg owned by uid 666 in /hotel/bulk/WWW/boldsenholm/cms/main.php on line 473

Har også prøvet med en ftp løsning:
så vil php ikke fatte stien
$fp = ftp_connect("ftp.server.dk);
$login = ftp_login($fp, "username","password");
ftp_delete($fp, $sti);
ftp_quit($fp);

Findes der ikke en god løsning på at løse safemode problemet???
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. september 2002 - 21:11 #1
Der burde ikke være en vej igennem. Når din hotel-ejer har valgt at sætte safemode på er det vel netop for at forhindre den slags.

på et købehotel kan du så kræve det fjernet, men skal så nok samtidig skrive under på at du tager ansvaret for hackingproblemer det evt kan give hotellet.

mvh JakobA
Avatar billede ullers Nybegynder
03. september 2002 - 21:19 #2
Hej jakoba
Ok det lyder da fornuftigt, men kan man ikke gøre det via ftp somehow?
Kan det virkelig passe man skal smide alle sine billeder ned i en db?