Avatar billede chris Nybegynder
12. juli 1999 - 13:38 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Blå Skærm ...Grrrrrrrr !!

Jeg får disse berømte ''Blå Skærme''.

Ved opstart (ca hver 2-3 gang jeg booter op), får jeg denne :

En alvorlig undtagelse 0E opstod ved 0028C0073A4D i VXD SYMEvent(02) + 00003A41

Den anden blå skrem jeg engang imellem får er denne :
En alvorlig undtagelse 0E opstod ved 0028:C00C44B1 i VXD VRTKRNLD(01) + 00022045

en der kan hjælpe...!! er det Hardware....eller software der er skyld i disse fejl. Jeg kan ikke selv tyde ''Blå Skærm'' koderne !!

Mit system er :
Asus P2B-F
Pentuim III 450 Mhz
128 Mb Ram
Aopen RivaTNT2

.....osv osv !! håber det er nok !
Avatar billede hojben Novice
12. juli 1999 - 13:48 #1
Den som kan svare på dette sp. må være en afhopper fra MS *GFV*
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
12. juli 1999 - 13:51 #2
Bruger du Win95/98/2000 eller NT4 (Der erbootmenuen jo blå :)  )
Avatar billede snowball Novice
12. juli 1999 - 13:51 #3
Du kan jo checke om det er din hardware der er skyld i det, ved at fjerne alle indstikskortene, og derefter sætte dem i en efter en. Husk at genstarte PC'en hver gan du har sat et nyt kort for at se om den stadig kommer med de beskeder

Snowball
Avatar billede hojben Novice
12. juli 1999 - 13:53 #4
127144146281 >> Jeg tror han mener at efter win er kommet op og køre, kommer denne fejl!!
Avatar billede jefa Nybegynder
12. juli 1999 - 13:53 #5
Det minder om ram fejl
Avatar billede cyberesben Nybegynder
12. juli 1999 - 13:56 #6
Prøv om du kan starte i fejlsikker tilstand (tryk F5 når den skriver "starter windows 98")

Prøv så om du kan starte i normal tilstand igen.

Prøv at gå ind i BIOS og loade "BIOS Defaults" eller "Setup Defaults"

Ellers, prøv i første omgang at geninstallere windows, OVEN på den gamle.

Hvis det stadig ikke virker, så gå ud i DOS, omdøb din windows mappe (move c:\windows c:\windows.old)

og installer windows igen, i c:\windows.

hvis den stadig siger den fejl, er der nok et eller andet galt med din computer.
Avatar billede joker73arb Nybegynder
12. juli 1999 - 14:01 #7
Chris>>> kører du med nogle Norton produkter?

joker
Avatar billede bjarne73 Nybegynder
12. juli 1999 - 14:07 #8
Fejl i VXD filer, kommer hvis der er problemer med en enhedsdriver (lydkort, vga el. lignende. Hvis du kigger på adressen kan du måske finde den enhed der bruger C000-C00F som startadresse, det kan være dér problemet ligger. Desværre kan det også være en RAM-fejl, eller en fejl på bundkortet, og det er så desværre svært at gøre noget ved.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
12. juli 1999 - 14:09 #9
>> Snowball det var bare noget jeg sagde for sjov, jeg ved godt hvad han mente
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
12. juli 1999 - 14:11 #10
ups mener selv. hojben
Avatar billede chris Nybegynder
12. juli 1999 - 14:54 #11
127144146281 : jaa jeg glemte vist at sige at jeg kører med WIN98 hehe (meget relevant)  :o)

cyberesben: jeg kan godt starte OS op, det er ca hver 2-3 gang jeg booter at den laver sjov med mig. Derudover kommer der også blå skærm....sådan lidt tilfælgigt!

joker73arb: Nej, for jeg har den erfaring at hvis man kører med de produkter, eller med Nuts 'n Bolt, skaber de programmer selv problemer.

bjarne73: jaaa det lyder som noget konkret du kommer med der..... jeg tjekker i bund.  :o)

Avatar billede chris Nybegynder
12. juli 1999 - 15:03 #12
Forresten hvordan kan det være at der er 2 der kan svare ???????

  Svar fra bjarne73

Svar fra cyberesben

Avatar billede bjarne73 Nybegynder
12. juli 1999 - 15:19 #13
Der sker hvis begge sidder og skriver på svaret samtidig.
Avatar billede chris Nybegynder
12. juli 1999 - 15:25 #14
ja men se tidspunktet.... ??

cyberesben - 13:56:36

bjarne73 - 14:07:24

weird

Avatar billede joker73arb Nybegynder
12. juli 1999 - 15:32 #15
En anden mulighed kan ligeledes være at checke dine systemfiler/reg.db. for disse vxd-filer, og evt. fjerne henvisningerne dertil. Her skal du selvfølgelig bare passe på ikke at slette noget nødvendigt..... Denne løsning vil da kun være at foretrække hvis de er de samme fejl-filer der går igen...:-)

Joker
Avatar billede jjjensen Nybegynder
12. juli 1999 - 15:43 #16
Det kan være CPU fejl. Hvis din CPU køler ikke er god nok, eller ikke fungerer optimalt, er det ofte løsningen at skifte den. CPU'en bliver simpelthen for varm.
Avatar billede joker73arb Nybegynder
12. juli 1999 - 16:05 #17
jjjensen>>>
Jamen så burde det ikke være ved opstart, men hyppigere ved længere tids brug. Dette er jo netop ikke situationen her...

Joker
Avatar billede tomb3 Nybegynder
12. juli 1999 - 17:08 #18
Jeg har ikke læst hele debatten.
Men for mig lyder det enten som om at WindoZe! Er gået amok, det sker vel for os alle = installer Windows oven i Windows (som Cyberkrebsen skrev) eller se om de cooler virker optimalt ? Hvis det er en dual-cooler, kan det være den ene af coolerne er i sykker, eller der er måske løs forb. ? Blå fejlskærm kan sagtens være fordi CPU'en er _for_ varm! Hvis du har leget lidt med overclocking, skulle du måske sætte den ned til dens oprindelige frekvens, og sætte coreV på standart :o)
Ok JO Joker!!! Der kan sagtens komme blå fejlskærm under startup, når cpu'en er for varm, det behøves ikke kun ved længertidsbrug. FX. jeg oc min cpu (C300A) til 504mhz med en Fab24 cooler (Dual cooler) den standsede under
Writiging DMA pool data...
eller hvad f... det nu hedder (under startup)
Avatar billede bjarne73 Nybegynder
12. juli 1999 - 18:05 #19
tomb3>> Grunden til at din maskine går ned under opstart, er ikke varme, men derimod at du oc CPU'en og især at du presser bundkortet til 112 MHz (formentlig har du kun PC100 RAM)- Chris har en PIII der ikke er/kan være overclocket. Varmeproblemet opstår, som Joker skriver, først ved længere tids brug, og ofte fryser computeren bare.

De fleste af PIII 450 CPU'erne der bliver solgt i Danmark er box-versioner hvor køleren udmærket kvalitet.
Avatar billede bjarne73 Nybegynder
12. juli 1999 - 18:06 #20
ups - Køleren er af udmærket kvalitet :)
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
12. juli 1999 - 18:25 #21
Jamen du bruger jo samme motherboard som mig, har du opgraderet din BIOS da der lige er kommet en ny rettelse der havde noget med PIII at gøre
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
12. juli 1999 - 18:29 #22
Nå det var ikke noget vigtig der var opdateret:

Microcode update for Intel Pentium® III 550 CPU upgraded to revision 005.
Fix for serial port failure running Windows 2000.
Added keyboard wakeup item with three choices of key combinations for models with W977 I/O chip.
Fix for CPU clock detection error when speed > 512MHz.
Upgraded L2 cache reference code to Revision 3.4.
Added microcode update support for PIII C0 stepping. (550MHz part)
Avatar billede jefa Nybegynder
12. juli 1999 - 21:58 #23
Hvilken ram klods er det der sidder i maskinen
Avatar billede joker73arb Nybegynder
13. juli 1999 - 12:27 #24
Tomb3>>> Hvis du overclocker din cpu, så har du jo ligesom selv bragt dig i denne situation, ikke? Jeg emner i din situation presser du jo cpu, bundkort, RAM m.m. med højere clockfrekvens/grundfrekvens. Dette er jo netop IKKE tilfældet her!!! Så igen denne fejl optræder ikke i starten, men ved hyppigere brug af PC'en (ved normal belastning...). Derudover kan man jo se ud fra den fejlbeskrivelse som Chris har skrevet, at det kun er ved op start af denne fænomen optræder. HVIS det var en overophedning af CPU'en tvivler jeg på at maskinen ville køre normalt after korrekt opstart, idet den jo også bliver belastet her...

Joker
Avatar billede chris Nybegynder
17. juli 1999 - 23:18 #25
DOH !Fejlen er fundet . ! (tror jeg)
men er ikke løst.

Problemet er at mit grafikkort (RivaTNT2 AGP) kører på samme IRQ som mit netkort (Realtek 8029 PCI PnP).

Nu er mit problem blevet at jeg ikke kan få konfiguret mit netkort til at køre på en anden IRQ. Der findes nemlig ingen værktøjer til dette.
Er der én der kan hjælpe ??

Mvh
Chris
Avatar billede chris Nybegynder
17. juli 1999 - 23:20 #26
Forresten har jeg tusind gange kigget i "Enhedshåndtering", og der har ikke været meldt nogle fejl..!!  det var tilfældigt at jeg opdagede det.!
Avatar billede chris Nybegynder
18. juli 1999 - 00:33 #27
hmmm så fandt jeg fejlen igen. !!

Denne gange fandt jeg ud af at man ikke på et Asus P2b-F ikke kan hav enoget kort på PCI slot #1 for den bruger samme IRQ som AGP. weird...hva fa'en ska' man så bruge slot # 1 til ?

Nå men .... når det ene er rettet...opstår der nye fejl...denne gang er det 3D delen i mit TNT2 der er gået.

....så jeg har nok at se til  :)

PC er en sjov sport :o).....når det virker !!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
18. juli 1999 - 02:22 #28
ja... NÅR MAN KAN FÅ DET TIL AT VIRKE!

ellers er det noget lort!
Avatar billede tomb3 Nybegynder
18. juli 1999 - 02:54 #29
JAAAA!!!
Grrr min WinDoze vider oxo blå fejlskærm HVER gang den starter op :o/
VXD filer :o/ SUXX !!

Windows SUX
Microsoft SUX
Bill SUX !!!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
18. juli 1999 - 02:59 #30
vores "server" viser blå skærm hver anden gang man tænder den.. så skal man bare slukke den, tænde den igen og den starter normalt op!
Avatar billede tomb3 Nybegynder
18. juli 1999 - 03:02 #31
Hehe ja det erjo sjovt *GG*
jeg skal bare trykke [ESC] så går den ud, men det er alligevel SUX !!!

Hver gang jeg går ud af quake, kanjeg ikek gå ind i det igen, så fryser WindozE nemmerlig :o(
nogen der har et svar på det ??
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 1999 - 11:11 #32
Nu smelter CPU'en UAK! 2 svar.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
16. juli 1999 - 11:19 #33
Hvordan kan det være min CPU køre 464mhz ? (C300A) er sæt til multi:4.5
og 100mhz på bussen. 2.20cvolt!
hehe... :o)
Avatar billede bjarne73 Nybegynder
16. juli 1999 - 14:06 #34
tomb3>> Det er fordi du har sat bundkortshastigheden til 103 MHz...
Avatar billede tomb3 Nybegynder
16. juli 1999 - 20:05 #35
bjarne73> Doh jeg er sq ikke dum!
Jeg har et Abit BH6 med SoftMenuII
Jeg har sat bussen til 100mhz !
Og multipil til 4.5
CoreVoltage til 2.20v