Avatar billede no-stress Nybegynder
03. september 2002 - 15:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med Tidsstempel i database

Hej

Jeg har et problem med et IIS server

setup'et er følgende
w2k server (engelsk)
IIS
html og ASP

Vi har lavet et lille system til vores interne helpdisk system, der logger de indtastede informationer i en access database

det hele kørte fint lige indtil vi kopierede systemet over til en server med næsten samme setup eneste forskel er at det ikke er en domain controller.

nu logger den tiden i datebasen som dato/måned/år istedet for dato-måned-år!

så mit spørgsmål...  hvordan løser jeg ovenstående?

Mvh

No-Stress
Avatar billede fanoe Nybegynder
06. september 2002 - 19:44 #1
Har du prøvet at gå ind i controlpanel - Regional options/settings. vælg fanebladet date - Og ca midt på siden finder du feltet Short date format - Her står der garanteret dd/mm/yyyy.. I feltet underneden står der date separator, og deri står der formegentlig / - Hvis du ændrer dette til den danske standard " - " og klikker Apply, så skifter dd/mm/yyyy til dd-mm-yyyy. Og dermed formoder jeg også dit database - tidsvisningsproblem er løst.
Avatar billede no-stress Nybegynder
07. september 2002 - 11:14 #2
Det havde jeg også selv tænkt på, og har været inde og kikke

begge servere står til danish og med - som dato seperator.

hmm..  kan altså ikke lige greje hvor man ellers kan sætte windows op til at bruge / som tids seperator
Avatar billede no-stress Nybegynder
18. juli 2003 - 10:43 #3
afsluttet