Avatar billede musras Nybegynder
03. september 2002 - 13:44 Der er 5 kommentarer og
5 løsninger

Vurdering af rullende bowlingkugle..

Hejsa alle sammen

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om en side jeg har lavet for en bowlingklub i Sæby - SFFb.dk

<div>
Jeg er ude efter ting som:
- Design
- Bruger venlighed
- Fejl (også stavefejl)
- Mangler (syntes i at der mangler noget)
</div>

Siden bliver bedst set med 1024*768

Link: http://www.sffb.dk

Med venlig hilsen/
Rasmus Jensen
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2002 - 13:46 #1
Den coolmenu du har sat på, passer ikke helt ind i designet...
Og det røde i scrollbaren skal væk! Det er slemt :/
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2002 - 13:51 #2
Nejnejnej det holder slet ikke i designet på grund af! Den åbner fx holdturneringer i et andet vindue der ikke ligner der andet design... Det er bare helt ude for det andet...MEN under "bestyrelsen" bliver det helt blåt... Du skal holde det samme design som på forsiden hele siden igennem syntes jeg
Avatar billede snebolle Nybegynder
03. september 2002 - 14:14 #3
Du har en javascript-fejl på din forside..

Jeg vil nok også forslå at du bruger det samme slags layout på alle sider.

Ellers synes jeg at top billedet er meget godt lavet. Dog ligner det lidt en form for banner. Kunne du ikke få det sat mere sammen med det andet layout ?

Venlig hilsen
René Andersen
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. september 2002 - 14:14 #4
selve forsiden design er kønt, men føles noget ufærdigt.
der er sideværts scrollbar selv i 1024px bredt vindue
logoet i toppen er centreret, men tabellen under står tilvenstre.
jeg afskyr sådan nogen menuer med mouseover udfoldning, de kommer uventet og ofte uønsket og kræver at man beslutter, beslutter og beslutter hvadenten man kender siden eller ikke.
du 'genbruger' et stykke af toploget øverst i menu-kolonnen. den gentagelse er for tæt på til at virke kønt.

som allerede sagt bør du holde stilen på undersiderne.

men det kan blive et fedt design, så hold fast ved det.

mvh JakobA
Avatar billede musras Nybegynder
03. september 2002 - 14:25 #5
Jeg ved det med at siderne skifter over til det blå, vores gamle design, men det er kun igan med blive sat op.. Det er min mening at siderne skal åbne i en ny side med samme baggrundsfarve.. Angående logo så kommer der en intro med logoet og det vil blive fjernet fra toppen og erstattet med et sponsor banner..

Hvad synes i om det??

Rasmus
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. september 2002 - 14:30 #6
der er efterhånden mange der har installeret en popop-killer i deres browser for at slippe for de fnattede reklamepopops. de kan så heller ikke se din side uden at slå killeren fra. Jeg ville langt foretrække at undersiderne blev hentet ind i samme vindue.

mht logo:  Det var synd for logoet er kønt og en god 'samler' for siden.

mvh JakobA
Avatar billede cpufan Juniormester
03. september 2002 - 14:36 #7
for at være krakilsk mht logoet:

når man ser en bowlingbane fra siden, står keglerne altså ikke på den måde...

og så er der en scriptfejl: linie 5, strengkonstant ikke afsluttet

de blå farver skriger lidt til den røde i logoet....
i stedet for blå ville jeg vælge en af farverne fra logoet: grå, sort eller røde nuancer
Avatar billede morten_leth Nybegynder
04. september 2002 - 08:54 #8
keglerne skal stå langs med kanten så ser det mere troværdig ud...
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
04. september 2002 - 18:48 #9
der er absolut mulighed for at få en flot side op og køre, men som det er nævnt åbning i et nyt vindue er ikke nogen god ide (jeg er fx en af de mange brugere der har en pop-up killer, da det er møgirriterende med alle de pop-ups G***). Du bør ikke åbne et nyt vindue, menmidre man forlader din side.

Alle sider bør have samme layout - brug det du har på forsiden

Hele din forside bør kunne ses uden man behøver at bruge scroll.
Kører 1024x768 og det ser således ud
http://www.friserverplads.dk/Suza/Exp/sp253534.jpg

Du kan lave størrelsen på dine vinduer (Nyheder osv.) mindre - hele teksten behøver jo ikke stå på forsiden, men skal bare være en "lækkerbisken" til hvad man kan læse. Så skriv lidt af din tekst og indsæt et link - "læs mere her" eller lignende.

Syntes det er synd at fjerne logoet. Og de der introer kan altså virkelig være irriterende :/

Dine menuer med fold-ud er fint, men noget overvældende pga. alle dine underpunkter. Du kunne vælge at bygge strukturen anderledes op. Ex man vælger Arrangementer og føres så til en underside med en kort forklaring og på denne side har du så enten en venstremenu med de tilhørende emner i kategorien, eller der er links i din tekst (dvs ingen venstremenu). Men det er næsten synd da du på forsiden har fint styr på menuen.
Avatar billede jensenjensen929 Nybegynder
07. oktober 2002 - 00:11 #10
Fed forside, hvis man ikke skulle scrolle.
Du henvender dig umiddelbart til en målgruppe der ikke er internet freaks. Tag højde for det når du designer. Prøv at checke www.smaa-el.dk jeg tro det er samme målgruppe I prøver at ramme.