Avatar billede 17196 Nybegynder
03. september 2002 - 13:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

3 cpu koblet til switch

Vi har tre cpu'er koblet til en switch, som er koblet til vores tdc adsl... Vi kan alle sagtens komme på nettet, men ikke finde hinanden over netværket, så vi kan hente filer fra hinanden.. Vi bruger Win XP. Har tre dynamiske IP'er. Har kørt netværks guiden i Xp, men det fungerer ikke.. Skal man måske oprette to forbindelser(en til internet og en til interntnetværk)???? i så fald hvordan
Avatar billede peet-49 Novice
03. september 2002 - 13:51 #1
For at køre lokalt netværk skal du have krydsede kabler.
Avatar billede 17196 Nybegynder
03. september 2002 - 14:07 #2
krydsende kabler????
Avatar billede 17196 Nybegynder
03. september 2002 - 14:11 #3
som i Twisted Pair???
Avatar billede aggehund Nybegynder
03. september 2002 - 17:35 #4
NEJ! Du skal ikke have krydsese kabler når de sidder i en switch, der skal du have patchkablet, det vil sige - ikke krydset! og det fungerer jo også... så det er ikke et problem med kablerne! - Problemet er at du ikke har lavet en lokalforbindelse!
Men det fungerer som en forbindelse, den til din TDC adsl, er den samme forbindelse som den der skal bruges til at forbinde dine computere...! Hvis du søger efter "navnet" på de 2 andre computere kommer de frem - og du skal også sørge for at de er sat i den samme "arbejdsgruppe" (eks WORKGROUP")

Mvh Morten
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2002 - 09:07 #5
Hvor har du købt cpu'er som kan tilslutte en switch :-p
Avatar billede 17196 Nybegynder
04. september 2002 - 12:20 #6
ok... i Network Setup Wizard har man en række muligheder... vilken skal jeg vælge????
Avatar billede aggehund Nybegynder
04. september 2002 - 14:45 #7
hansen.dk - haha.. du har ret, det er må sq være nogle dyre Cpu'r! :) - Juss kiddin'!
17196 -> kan du ikke lige nævne hvilke muligheder der er..!? jeg kan ikke lige huske dem i hovedet...!!!
Avatar billede 17196 Nybegynder
04. september 2002 - 16:08 #8
This computer connects to the internet directly through a network hub. other computers on my network olso connect to the internet directly or through a hub.... ER DET DEN????
Avatar billede aggehund Nybegynder
04. september 2002 - 22:20 #9
yeah... det lyder som den situation du sidder i - prøv den! :)

Morten