Avatar billede platonia Nybegynder
11. september 2000 - 14:01 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan logger jeg op til serveren

Jeg har nogle maskiner der kører windows 95, de har ikke noget cd-rom drev.
Jeg har lagt windows 95 i en mappe på serveren.
Mit spørgsmål er:
Kan jeg på en eller anden måde få adgang til serveren så den kan hjælpe mig med at få indlæst driverne til mit netværkskort?

Avatar billede hojben Novice
11. september 2000 - 14:05 #1
hvis det er Win NT, så kan du på serveren lave nogle bootdisketter, der indeholder netkortsdriverne, og som logger på serveren. kig i administrative tools, den øverste i den \"gruppe\"
Kan ikke huske hvad den hedder,
Avatar billede prodic Mester
11. september 2000 - 14:05 #2
ja du skal jo bare logge på serveren og give dig(brugeren) rettighederne til at se mappen, så skulle den da gerne ikke være længere.

mappen hvor win95 ligger i skal være shared så brugerne kan få adgang til mappen. Så skulle du gerne kunne installere dit netkort derfra.
Avatar billede platonia Nybegynder
11. september 2000 - 14:13 #3
okay nu er det sådan at min maskine ikke bare sådan kan logge op på netværket jeg mangler jo som sagt nogle drivere til mit netværkskort og nogle protokoller skulle også gerne indlæses, der er det jo at den beder om windows 95 cd-rommen som jeg jo af naturlige årsager ikke kan indlæse uden cd-rom drev.

Med henhold til højbens svar så har jeg prøvet at lave disse disketter, men den går ind og omkonfigurere config.sys
Det der så sker er at jeg får en blå skærm, som fortæller mig at en vigtigt vfat fil mangler.
Avatar billede hojben Novice
11. september 2000 - 14:15 #4
så gør du det forkert... det er kun på disketten den burde ændre ting og sager..
Avatar billede prodic Mester
11. september 2000 - 14:18 #5
øhhh så vidt jeg husker ligger der vidst nok nogle *.cab filer i mappen windows/options/cabs på win95-maskinerne. Det kan være du har dem endnu, jeg har selv brugt dem med held flere gange når jeg ikke lige havde cd\'en ved hånden.
Avatar billede platonia Nybegynder
11. september 2000 - 14:28 #6
Ja jeg må gøre noget forkert er der nogle der måske kunne give mig en detaljeret vejledning i hvordan man gør det.....?

Prodic jeg har været i windows/options/cabs uden held desværre
Avatar billede hojben Novice
11. september 2000 - 14:33 #7
nope... sidder ikke lige med en NT foran mig,, desværre..
Avatar billede prodic Mester
11. september 2000 - 14:40 #8
du kan vælge mellem flere muligheder under network client administrator :
Make Network Instalation startup disk
make installation disks
copy client-based network administration tools
view remote boot-client Information

mon ikke du skal bruge den øverste? elle var det den du havde prøvet.

du har selvfølgelig prøvet at hente driverne fra nettet ik´