Avatar billede rkhdk Nybegynder
03. september 2002 - 10:29 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

TV/Video In eller ATI All-In-Wonder

Jeg skal snart (inden for 2måneder), have et nyt grafikkort, og jeg overvejer ATI 9700 All-In-Wonder pga dens TV/Video in
Jeg har flere bånd med hjemmevideoer fra jul, osv. som jeg ønsker at konventere til DivX og brænde dem ned på CD'er *og forhåbenligt senere på DVD ;o)*
Jeg har hørt/Læst en masse godt om ATI's All-in-Wonder kort (især ATI 8500 AIW), så jeg tænkte at når jeg alligevel skal have nyt grafikkort, så hvorfor ikke et AIW..
MEN.. ATI's AIW kort er der ca 15-20% ydels nedfald i spil, så måske ville det være en ide med et "rigtigt" TV/Video In kort..
Plus at det vel må giv lidt mindre CPU stress med en seperat Video decoder, istedet for at GPU'e skal det!

så jeg vil gerne hva produkter og Jeres erfrainger med divers TV/Video In kort
Krav:
Video In med Composite og/eller S-Vhs
DV in - Digital Video - Firewire
Skal kunne rippe i ordenlig kvalitet
Skal kunne rippe til DiVX
Skal kunne bruges med ATI Wonder remote *som jeg tænker på at købe*
TV In (mulighed for at se TV på PC'en) behøves ikke.
Gerne TV-Out i ordenlig kvalitet, men ikke et krav at de flerste grafikkort har udemærket TV-OUT til mit brug
Skal virker på Windows 2000

pris: Ca 1000kr

Jeg vil gerne have reviews, og Jeres erfrainger med det/de produkter I anbefaler!
et link til www.edbpriser.dk godtages ikke, uden at Du selv har erfaringer med produket. *pga mange bare linker til et produkt uden at kende det, på andet end dens spec. og pris*
Avatar billede rkhdk Nybegynder
03. september 2002 - 11:20 #1
ingen?
Avatar billede ladyhawke Novice
03. september 2002 - 11:26 #2
rolig nu, man kan jo ikke være online hele tiden. Giv spørgsmålet et par dage inden du bliver utålmodig :o)
Avatar billede congame Nybegynder
03. september 2002 - 19:25 #3
kigger på sagen har selv en del erfaring med video ind og ud af pc'en
Avatar billede congame Nybegynder
03. september 2002 - 19:39 #4
tag et kig her www.hauppauge.com jeg har selv et WinTv Theater Kort fra dem, som jeg har købt for nylig
Avatar billede rkhdk Nybegynder
03. september 2002 - 19:57 #5
hva synes du så om det?
kan du finde en review af det?

Er det let at arbejde med *du skal regne med at jeg ikke har rode med sådanne noget før ;o)*

Hvordan er fjernbetjeningen? hva kan den?
er der TV-Out på den?
http://www.hauppauge.co.uk/html/analogue.htm#theater
Avatar billede congame Nybegynder
03. september 2002 - 19:59 #6
Jeg har lige kigget dine krav igennem igen og vil nok hellere anbefalde dette sæt. Pakken består af et rigtig lækkert grafikkort som har tv-out og video-in(compsite-s og svhs), med 128 mb ddr ram, en af top modelerne blandt geforce 4 kortene. DV1000 er et firwire kort som køre med
400 Mbits/sec, som er ideal som DV kort

Aopen Aeolus TI4200(ca.1500kr.) køb det sammen InnoDV DV1000 FireWire PCI-Card(ca.300 kr)
Avatar billede congame Nybegynder
03. september 2002 - 20:01 #7
nej der er ikke tv-out det var lige det jeg så at du også skulle bruge men tjeck lige ovenstående
Avatar billede congame Nybegynder
03. september 2002 - 20:02 #8
har du et DV kamera du skal have tilsluttet eller hvad ???
Avatar billede rkhdk Nybegynder
03. september 2002 - 20:06 #9
Jeg kunne ikke drømme om at købe et nVidia kort ;o)
det bliver et ATI 9700

BTW: TV-OUT var IKKE et krav!
jeg har PT ikke et DV kamera, men køber nok i en ikke fjern fremtid.
BTW: så er det et gammelt video kamera med composite out og en video der skal bruges som kilde..
Avatar billede congame Nybegynder
03. september 2002 - 20:10 #10
hvorfor ikke et Nvidia :-)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
03. september 2002 - 20:12 #11
Hvorfor ikke nVidia er ligegyldigt!
det er ikke et grafikkort jeg søger!

det eneste jeg ville have anbefalet var et TV/Video in kort!
Avatar billede congame Nybegynder
03. september 2002 - 20:16 #12
Så er Wintv Theater kortet mit bedste bud.
Med hensyn til remoten, så er den enkel men funktional kan de ting man lige hurtigt skal gøre.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
03. september 2002 - 20:19 #13
et review af kortet?

Hvilke funktioner har remoten?
Avatar billede congame Nybegynder
03. september 2002 - 20:22 #14
coming-up
Avatar billede congame Nybegynder
03. september 2002 - 20:30 #15
Avatar billede congame Nybegynder
03. september 2002 - 20:31 #16
En til:

Hauppauge WinTV Theater:

"Generelt er jeg rigtigt godt tilfreds med produktet, det virker nemlig til det formål som var tiltænkt; at jeg kan sidde og lure lidt tv på computeren samtidig med jeg arbejder. Derfor vil jeg godt give det mine varmeste anbefalinger, med det forbehold at det er det første tv kort jeg har testet. Samtidig synes jeg stadig at 1158,- er lidt i overkanten for dette produkt for mit vedkomne, da jeg i princippet kun bruger radio + tv funktionen, så måske skulle jeg kigge på en af de mindre modeller fra Hauppage."
Avatar billede congame Nybegynder
03. september 2002 - 20:32 #17
Jeg smutter lige fra eksperten et stykke tid men jeg regner med at kommer på senere i aften. Ses!
Avatar billede congame Nybegynder
03. september 2002 - 22:23 #18
så er jeg tilbage
Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. september 2002 - 06:28 #19
jeg har prøvet at finde andre review af kortet, men kan ikke finde nogen!

det fra hardware-test.dk, er jo mere eller mindre ubrugligt for mig, da jeg ikke skal bruge radio og TV funktionen..

Men er der TV-Out på kortet, siden der følger en remote med?
Hvilke funktioner er der på remoten?

jeg legede med et ældre ISA grapper kort, for nogle år siden, der kunne jeg tilslutte et video kamera og bruge ConCuqerCam til at sende dem ud på nettet, men x antal sec mellemrum..
Ved du om dette er muligt med dette kort?
Avatar billede congame Nybegynder
04. september 2002 - 07:34 #20
Jeg er godt klar over at at det reveiw ikke var det store.
Avatar billede bjarnebit Nybegynder
04. september 2002 - 07:49 #21
Jeg kan kun anbefale GainWard's Vivo Geforce 3. Jeg nævner det kun lige da jeg kan se Nvidia ikke har interesse.

Men jeg kan kun på det kraftigste anbefale dette, pga. kvaliteten er helt i top på Video in.

Da jeg stod i din situation ville jeg have et kort med Video in, kombineret med god 3D-engine. Derfor er der ikke meget at vælge imellem.

Men har man pengene vil jeg nok vælge Matrox.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. september 2002 - 07:52 #22
bjarnebit => jeg er IKKE ude efter et GRAFIKKORT!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. september 2002 - 07:52 #23
BTW: Geforce3 SKODDER iforhold til Radeon 9700 (selv Geforce4 TI-4600 gør)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. september 2002 - 12:19 #24
congame => du har endnu ikke svaret på dette:

Men er der TV-Out på kortet, siden der følger en remote med?
Hvilke funktioner er der på remoten?

jeg legede med et ældre ISA grapper kort, for nogle år siden, der kunne jeg tilslutte et video kamera og bruge ConCuqerCam til at sende dem ud på nettet, men x antal sec mellemrum..
Ved du om dette er muligt med dette kort?
Avatar billede karmark Nybegynder
11. september 2003 - 12:08 #25
jeg har l,ige købt all in wonder 9800 og det er dælme dejligt...
så held og lykke med dit nye kort...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. september 2003 - 15:30 #26
karmark => hvor har du købt det og til hvilken pris?
Avatar billede karmark Nybegynder
13. september 2003 - 12:19 #27
shg 4 Kilo...swagga dak...men det er lækkert