Avatar billede curtsen Nybegynder
03. september 2002 - 09:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

mail routing på en SBS 2000 server

Jeg har en smallbusiness server 2000
På den er der 2 brugere der har samme mail domain som resten af domainet. deres mail skal routes/sende videre ud i byen hvor der ligger en seperart popkonto som de henter..

I den gamle sbs 4.5 med exchange 5.5 virkede det jo fint...
Hvis den ikke kunne finde adressen internt sendte den det videre ud i verden, men exchange 2000 kigger kun internt og er adressen ikke kendt der ryger den tilbage til afsenderen.

Kan det ikke lade sig gøre at få den til at opføre sig på samme måde som 5.5 ???

Mega probelm for mig derfor godt med point til det rigtige svar
Avatar billede simob Nybegynder
03. september 2002 - 18:22 #1
Hvis i er interesseret i nogle nye IT-bøger som jeg vil sælge billigt så se:

http://www.eksperten.dk/spm/253193

Vi må jo hjælpe hinanden :-)

P.S. undskyld forstyrrelsen
Avatar billede tpoulsen Nybegynder
03. september 2002 - 22:39 #2
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår spørgsmålet 100% Men mon ikke dette her kan løse "problemet" http://www.svein.dk/Exchange2000/Tips/Videresende_post_til_en_ekstern_E-mailadresse.asp
Avatar billede curtsen Nybegynder
03. september 2002 - 23:16 #3
Jo det er et godt bud, men det løser ikke mit problem helt.
I den "gamle" excahnge 5.5 gjorde den det af sig selv og man kunne derfor også svare fra den korrekte mail adresse..
Det bliver lidt svært hvis man bare forwarder alt mail til en anden pop3 konto feks en privat konto da et så vil være den der kommer til at stå som afsender andresse...

Det er ikke noget problem med mail udefra da de bliver smlet op på pop serveren. det er kun mail der er sendt fra domainet eller som er forwardet fra domainet.

Jeg håber dette beskriver it problem lidt bedre..
Avatar billede tpoulsen Nybegynder
04. september 2002 - 00:36 #4
Du kunne lave er regel i Outlook for de 2 brugere. Mener sådan her: Funktioner/Guiden regler/ Ny. - Start fra en tom regel - Undersøg meddelser når de ankommer....Osv
Avatar billede curtsen Nybegynder
04. september 2002 - 09:13 #5
ja man det hjælper ikke på mit problem..
den pop3 konto mailen skal sendes til er i samme domina.
så den vil aldrig komme på den anden side af serveren...
Avatar billede tpoulsen Nybegynder
04. september 2002 - 20:52 #6
(Har først lige fattet dit spørgsmål!) Er det udelukket at sætte pop3 op på din Exchange server? Pyha, ellers er den godt nok svær..
Avatar billede curtsen Nybegynder
04. september 2002 - 21:51 #7
det er ikke helt udelukket..
men så er spørgsmålet bare hvordan faen gør jeg lige det...

Jeg er ikke en ørn til exchange 2000 det er den første installation jeg har.
ellers har jeg kørt med 5.5 og de ligner jo ikke hianden ret meget...
Avatar billede tpoulsen Nybegynder
05. september 2002 - 17:18 #8
Jeg vil tro at den allerede kører pop3 server. Du kan jo prøve at sætte en klient op, og se om ikke det kører. Hvis du ikke kender exchange 2000 kunne det måske også være interessant at prøve at skrive http://serversIP/exchange  i din browser. ;-)
Avatar billede curtsen Nybegynder
05. september 2002 - 17:38 #9
Jeg kender godt owa men tak for hintet....

Løsning blev at lade den køre som op3 for de 2 brugere..

Tak for indsatsen...

Point er dine...