Avatar billede naesbygaard Nybegynder
03. september 2002 - 00:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ASUS A7V133-c der siger som en politibil når jeg tænder den!

Bundkort: ASUS A7V133-c
Grafikkort: agpkort gforce 2 (asus)
lyd: billigt sb-kombatibelt
HDD: 40 gb (IBM)
cpu: amd t-bird 1 giga.

Den gjorde det først en gang, så slukkede jeg og tændte igen og så virkede det. Så gik der et par dage hvor der ikke var noget. Så ligepludselig gjorde den det igen. Men nu vil det bare ikke holde op.

Den gør det lige med det samme jeg har tændt, den når ikke til noget med harddisken (tror jeg). 1 max 2 sek. efter jeg har tændt gør den det!

Kender i noget til denne fejlkode?

kort - lang - kort - lang - kort - lang...........

/NbG
Avatar billede mr-bob Nybegynder
03. september 2002 - 00:29 #1
har du prøvet at kigge i manualen efter fejlkoder??
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
03. september 2002 - 00:31 #2
ja men deri kan jeg ikke finde fejlkoderne!
Har heller ikke haft held til at finde dem på nettet!
Avatar billede hub Nybegynder
03. september 2002 - 00:34 #3
http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm

Kunne man definere beeps som høj-lav evt.
Avatar billede hub Nybegynder
03. september 2002 - 00:37 #4
Prøv at tjekke hastigheden på CPU-blæseren..
Avatar billede mr-bob Nybegynder
03. september 2002 - 00:39 #5
er du helt sikker på at det er sådan den bipper???
for i manualen står der ikke noget om et sådant "bip"!
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
03. september 2002 - 00:39 #6
den når ikke engang at aktivere skærmen!
Skal jeg bare se om den drejer rundt?
Avatar billede mr-bob Nybegynder
03. september 2002 - 00:40 #7
naesbygaard, hvis den laver et "endless loop" af biplyde, så er det dine ram!
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
03. september 2002 - 00:41 #8
Ja, det lyder som en politibil! Er der ikke kun to "toner" den spiller med? Eller hvordan er det med det?
Avatar billede mr-bob Nybegynder
03. september 2002 - 00:41 #9
prøv at kigge på side 45 i din manual!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
03. september 2002 - 01:01 #10
er du gået i seng? nå men det gør jeg så! nat nat
Avatar billede peet-49 Novice
03. september 2002 - 08:44 #11
Prøv, at trykke på resetknappen, når den gør det. Det er typisk ASUS problem, der behøver kun være en fan eller lign. der bruger lidt for meget strøm, så er problemet der.
Avatar billede exeqthor Nybegynder
03. september 2002 - 17:40 #12
Jeg kender til problemet, har selv oplevet det på et K7M Slot A M/B.
Det kom da jeg monterede en ordentlig CPU blæser der IKKE var tilsluttet stikket på M/B - og så kom advarsels beep´et så snart maskinen tændtes. Det kunne evt. være din kølerblæser hvor føleren til omdrejningstælleren er defekt, således at M/B ikke kan "se" at blæseren kører. "Har du forresten overclocket ?

Der findes også nogle BIOS updates vedr. dette se eksempel fra K7M kortet:
K7M
Solve issue about 686A Revision CD GPNV function failure.
Change L2 Cache timing.
Fix abnormal beeps issue while shutting down to DOS under Windows 98 (First Edition) ACPI mode.
Solve hang-up issue in BIOS Setup while changing "ACPI Aware OS" from "No" to "Yes".
Fix abnormal beeps issue for 1GHz Athlon CPU.
Solve system cannot boot from ASUS PCI-SIU2 SCSI c