Avatar billede mib33 Nybegynder
02. september 2002 - 19:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Installere win 98 SE når jeg i forvejen kører med Win XP

Kan nogen fortælle mig hvordan jeg kan få installeret Win 98 se på min maskine som i forvejen kører med Win XP Pro., jeg skal bruge Win 98 under min uddannelse, men jeg har ikke lyst til at skulle slette min XP først, og jeg har ikke fundet nogen måde at gøre det på den anden vej, jeg har haft det før, men der havde jeg win 98 først, og installerede XP bagefter, og så kunne jeg køre med dualboot, Hjæææælp :-)
Ps.: jeg har en tom Fat 32 partition til min 98
Avatar billede pilfinger Nybegynder
02. september 2002 - 19:47 #1
du skal ha 98 på den første partiton dvs C og xp på en anden. sorry ingen vej uden opm med mindre du har partition magic
Avatar billede pilfinger Nybegynder
02. september 2002 - 19:48 #2
- P i
Avatar billede pilfinger Nybegynder
02. september 2002 - 19:56 #3
http://www.eksperten.dk/spm/152139

du kan prøve at se på dette link så kan du måske fixe det
Avatar billede riversen Nybegynder
02. september 2002 - 19:57 #4
jeg havde w2k og installerede derefter win98 SE på d-drev...ingen problemer, og bootmenu blev automatisk lavet.

Så jeg vover at påstå at pilfingers svar ikke er rigtigt :-)
Avatar billede mib33 Nybegynder
02. september 2002 - 19:57 #5
Jeg har partitionmagic, men hvordan gør jeg så helt nøjagtigt ???
Ps.: Min XP ligger IKKE på drev C, men på drev E, gør det nogen forskel ???
Avatar billede riversen Nybegynder
02. september 2002 - 20:00 #6
næ, skulle jeg ikke mene...hvis du har en ledig partition, er det bare om at gå i gang med installationen.

Det er dog altid en god ide at tage sikkerhedskopi...evt. med Norton Ghost
Avatar billede pilfinger Nybegynder
02. september 2002 - 20:46 #7
hvis du har partitionmagic skal du bare ha boot magic på pcen hvis du har beggew os på disken burde bootmagic kunne se de to styresystemmer = OS så prøv at læg boot magic ind og se hvad der sker.  :)
Avatar billede riversen Nybegynder
03. september 2002 - 21:45 #8
hmmm...ikke helt fair, men ok
Avatar billede mib33 Nybegynder
03. september 2002 - 21:46 #9
Jeg havde Partition Magic 7 Pro med indbygget Bootmagic, så jeg fik klaret det stort set uden problemer, tak for hjælpen :-)

SPØRGSMÅL LUKKET
Avatar billede mib33 Nybegynder
03. september 2002 - 21:49 #10
riversen >> Mit problem var at, XP ligger på NTFS partition, og Win 98 kan ikke læse NTFS, og derfor kan den ikke automatisk lave en dualboot menu, fordi den ikke kan se Win XP !!!