Avatar billede venenzo Nybegynder
02. september 2002 - 17:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

min nye harddisk.....

Nu har jeg fået instruktioner i, hvordan den sættes i og alt det, men hvad så med resten? Når den er monteret korrekt, så har jeg to harddiske eller hvad? Og skal jeg bruge en startdiskette, eller skal jeg bare ind i min bios? Og hvis jeg nu gerne vil have to harddiske, hvordan gør jeg så det? Og skal jeg opdatere min bios, før jeg sætter min nye harddisk i? (Jeg har kørt en bios-wizard på den, og der er nogle failures i rækken af tests).
Jeg er altså ikke den store haj til det her, så hvis I lige gider svare i et blondine-venligt sprog, så bliver jeg glad! ;-)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
02. september 2002 - 18:05 #1
Du skal bruge en startdiskette og køre F-Disk...

Hvor stor en disk er det?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
02. september 2002 - 18:09 #2
I princippet skal du bare sætte den til med IDE-kablet (det brede, grå) og et 4-bens molex-stik (det røde/sorte/sorte/gule stik)...

Hvilket styresystem?
Avatar billede venenzo Nybegynder
02. september 2002 - 18:35 #3
jeg kører win 98
min gamle hd er på 4 gb, og min nye er på 40 gb, og jeg har 96 mb ram
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
02. september 2002 - 19:10 #4
Så skal du have fat i en bootdisk med F-disk på!

Hent den på www.bootdisk.com

Når du starter, efter at have sat harddisken til, skal disketten sidde i drevet og så ender du i DOS. Her skriver du:

F-Disk (mens du stadig er på a:)

Du svarer ja (yesyes) til, hvorvidt du skal aktivere understøttelse af store drev og så skal du ind å aktivere din nye harddisk...

Den kommer til at ligge som en partition for sig selv, altså et drev mere (med al sandsynlighed D:)

Derefter lukker du F-Disk ned og så skal du lige formatere det nye drev...

Og så er den altså klar!
Avatar billede gudmundp Praktikant
02. september 2002 - 19:45 #5
Husk lige at genstarte er meget vigtigt ellers virker det ikke
Avatar billede venenzo Nybegynder
03. september 2002 - 00:34 #6
Jeg takker for den nyttige information i et nogenlunde forståeligt sprog!
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
03. september 2002 - 13:02 #7
Og husk lige at sige til, hvis det ikke virker! *man ved jo aldrig*