Avatar billede jakobfriis Nybegynder
02. september 2002 - 15:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ipconfig viser ingen adaptors

Hejsa,

Jeg har haft min maskine på en anden workgroup i weekenden og efter jeg er kommet tilbage til min egen cisco677 router kan jeg ikke længere se min ipadresse. Ipconfig skriver bare "Windows IP configuration".
Jeg kan sagtens komme på internettet og køre ftp på min maskine, som ellers plejer at skrive at jeg har ip 10.0.0.2 (som bliver tildelt fra routeren.
Jeg har været inde og kigge på om tcp/ip opsætningen er ændret men den ser fin ud. Den står til at få en ipadresse fra dhcp.

Nogen ideer ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. september 2002 - 15:53 #1
Ipconfig /All

Prøv den - den burde vise, hvis der er noget overhovedet.
Avatar billede jakobfriis Nybegynder
02. september 2002 - 15:54 #2
Det er svaret på ipconfig /all

Windows IP Configuration

        Host Name . . . . . . . . . . . . : skovvej
        Primary Dns Suffix  . . . . . . . :
        Node Type . . . . . . . . . . . . : Unknown
        IP Routing Enabled. . . . . . . . : Yes
        WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : Yes
Avatar billede jakobfriis Nybegynder
02. september 2002 - 15:57 #3
C:\Documents and Settings\Jakob>ipconfig /renew

Windows IP Configuration

The operation failed as no adapter is in the state permissible for
this operation.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. september 2002 - 16:12 #4
Det lyder som om et eller andet program låser kortet helt vildt, så man ikke kan få adgang til det.

Umiddelbart, hvis ikke du har for avanceret opsætning, ville jeg nok bare prøve at slette kortet, og lade windows finde det igen efter genstart.
Avatar billede fransen Nybegynder
02. september 2002 - 20:21 #5
jeg har haft gode erfaringer med at tage strømmen til CISCO routeren sætte den til igen og starte PC-en