Avatar billede turnpike Nybegynder
02. september 2002 - 15:36 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Problemer med kabel skærm-grafikkort

Er der mulighed for at skifte kablet fra skærmen til grafikkortet? Mit kabel er efterhånden blevet utroligt følsomt. Det skal sidde meget præcis og hvis man rører blot lidt ved det får skærmen et gult, rødt eller blåt skær. Hvad har jeg af muligheder ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. september 2002 - 15:38 #1
ja da, kontakt din lokale elektronik forhandler eller Radio/TV forhandler, de kan klare sådanne noget!

jeg har selv skiftet stik og kabel på en gammel skærm.. det er der ingen ben i.. bare at farverne er sat rigtigt!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. september 2002 - 15:39 #2
men kontakt din lokale radio/tv forhandler og hør hvad de skal have for at gøre det!
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
02. september 2002 - 15:40 #3
disse kabler kan købes i stort set alle forretninger. Lige fra MERLIN, FONA til kvickly og andre butikker.

Men sikre dig lige at det er kablet og ik stikket der er problemet ;)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. september 2002 - 15:42 #4
det kommer an på om du kan skrue kablet af oppe ved skærmen.. så kan du købe et nyt og sætte dette i.. (kan købes i en hver edbforhandler)

MEN, hvis du ikke kan skrue det af oppe ved skærmen.. så skal du have fat i loddekolben ;o)
Avatar billede turnpike Nybegynder
02. september 2002 - 15:56 #5
kablet sidder fast i skærmen - kan ikke skrues af. Problemet er nede ved kabelstikket hvor det går ind i grafikkortet. Tror I stadig det kan skiftes ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2002 - 16:52 #6
hvis du ikke lider af Parkinson sygdom skulle det være muligt at lodde ledninger og stik.

Men jeg tvivler på at du får et ordentligt resultat ud af det, med mindre du har lært at lodde rigtigt.
Avatar billede geronimo Nybegynder
02. september 2002 - 16:59 #7
Retaxes, du har ikke nødvendigvis brug for loddekolben!

Jeg har en gammel 15" skærm hvor jeg længe havde det samme problem, indtil alle ledningerne inde i kablet knækkede :D

Inde i skærmen sad kablet fast i et stik som man let kunne skifte ud.
Jeg fik et nyt kabel fra genbrug, satte farverne til hvor de hørte til i stikket og satte det i igen... jeg fik det godt nok aldrigt til at virke, men jeg er sikker på at det er benforbindelserne på stikket der er skyld i dette... :(

Men, skil din skærm ad, pil ledningen ud, tag stikket af og sæt en ny ledning i stikket, sæt det tilbage i skærmen og hvis du er heldig så virker det :D
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2002 - 17:05 #8
nej, man kan muligvis Crimpe stikket, og så er der ikke brug for loddetin.
eller som du skriver kan han være heldig at finde et genbrugskabel med stik.
Avatar billede geronimo Nybegynder
02. september 2002 - 17:19 #9
stikket kan pilles af ved at trykke lidt på det synlige af benene i stikket på siden af det (med en nål eller anden spids genstand)... ved min model!
Avatar billede torben.s Nybegynder
02. september 2002 - 22:18 #10
det kan også være et beskidt vga stik, prøv at sprøjte kontaktsprey ind i stikket (husk at pille strømmen fra først) vent 30 min. og test..
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. september 2002 - 22:25 #11
hvor køber man det kontaktspray, brugte det en del før i tiden hvor jeg købte det på Philips S-lager.
Avatar billede torben.s Nybegynder
02. september 2002 - 22:40 #12
Her http://www.brinck.dk/ tryk på løsdele og find sprey.
Avatar billede geronimo Nybegynder
03. september 2002 - 11:51 #13
eller hos en lokal elektronik eller bil forretning... de har sgu sådan noget mange steder!
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. september 2002 - 16:53 #14
jeg takker for oplysningerne.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
31. oktober 2002 - 15:34 #15
Takker For Pointz! ;o)