Avatar billede magnificat Nybegynder
02. september 2002 - 12:50 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Fra Word til PDF: bogmærker / destinationer ? hvad gør jeg?

Problem: Jeg er ved at lave en cd-rom til en kunde som skal indeholde en række pdf-filer (ca. 1700). Der skal være links på kryds og tværs mellem pdf-filerne til alle mulige positioner i dokumenterne.

Nogle der har erfaringer med hvordan jeg laver disse links?

Jeg har selv forsøgt følgende: oprettelse af bogmærker i word (i et dokument) - og henvisning til disse vha. hyperlinks (i et andet dokument) - jeg bruger så Adobe PDFMaker til at konvertere fra doc til pdf.

MEN! for &%/&%/#¤)!=?)%# ! det virker ikke ordentligt! Det bedste jeg kan opnå er at blive placeret i toppen af target-dokument - og det er simpelthen ikke godt nok når brugeren har bedt om at gå til en paragraf på side 187.

Al hjælp lige nu vil være for skønt :)
Avatar billede neess Nybegynder
03. september 2002 - 13:19 #1
du kan prøve at bruge pdfLaTex, teksbehandling. Er godt til pdf filer.
ellers prøv easy pdf.
Avatar billede neess Nybegynder
03. september 2002 - 13:19 #2
var et svar
Avatar billede magnificat Nybegynder
04. september 2002 - 08:59 #3
neess: altså jeg ka prøve 1000 ting.. men jeg vil prøve noget der virker. kan man lave cross document links i de produkter du henviser til?
Avatar billede neess Nybegynder
04. september 2002 - 09:04 #4
Finder lige ud af det.
Avatar billede magnificat Nybegynder
04. september 2002 - 18:46 #5
kanon :)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
04. september 2002 - 19:30 #6
Adobes Acrobat Reader kan det du efterlyser

her et link
http://www.pdftechnology.com/pdf/docuConverterManual.pdf
Avatar billede magnificat Nybegynder
09. september 2002 - 09:29 #7
Har du erfaring med produktet? Altså hvis du ikke er 100% sikker på at man kan springe fra et dokument til ET BESTEMT STED i et andet dokument - så kan jeg ikke løse min opgave.
Avatar billede magnificat Nybegynder
09. september 2002 - 09:58 #8
Jeg har lige hentet Trial versionen af docuConverter. Er igang med at teste.
Avatar billede neess Nybegynder
09. september 2002 - 11:33 #9
Jeg ved ikke om man kan.Så vil ikke logge dig ud i pdfTex, da det ikke er helt let at komme igang med :-)
Avatar billede magnificat Nybegynder
09. september 2002 - 12:52 #10
Jeg har lige testet docuConverter. Og jeg har præcis det samme problem som jeg havde med PDFMaker.. Altså når jeg linker til et bogmærke (vha. hyperlinks i Word 2000) fra et dokument til et andet. Så bliver man bare placeret i toppen af det relevante dokument - IKKE ved bogmærket. :(
Avatar billede magnificat Nybegynder
09. september 2002 - 12:53 #11
Men ellers tak for tippet! :)
Avatar billede magnificat Nybegynder
11. september 2002 - 12:44 #12
Er der virkeligt INGEN der har ERFARING med at lave Word filer om til PDF? :(
Avatar billede neess Nybegynder
11. september 2002 - 13:52 #13
åbent bart ik. kan være det ikke er så udbredt :-)
Avatar billede jkrons Professor
11. september 2002 - 21:06 #14
Det er en større øvelse, og det skal IKKe gøres i Word men i Acrobat.
Så start med at konvertere alle de dokumenter du skal bruge til PDF.

Åbn dem så i Acrobat (ikke Reader). Åbn det dokument, du skal lave link til, og marker den tekst, der skal være Hyperlink. Klik på hyperlink værktøjet i værktøjslinien. Vær sikker på at værktøjet er i Gå til tilstand (rude midt i dailogboksen). Med dialogboksen åben skifter du så til det dokument, hvor hyperlinket skal linke til, bladrer frem til den side, du skal hen til, og indsætter et hyperlink område (træk med musen) omkring den teksts, der skal åbnes på.

Da jeg altid selv hyperlinker til et overskrift, som er øverst på siden har jeg ingen erfaring for, om den kun kan linke til en side, eller om den også kan hoppe til en tekst nede på siden.

De bogmærker, du kan lave i Word bliver ignoreret af Acrobat.
Avatar billede magnificat Nybegynder
18. september 2002 - 11:02 #15
jkrons: Der er 1700 dokumenter med 5-10 links i hver i snit. det er over 8000 links. Det gider jeg altså ikke sidde og gøre manuelt om jeg så fik penge for det.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
27. september 2002 - 00:23 #16
Avatar billede magnificat Nybegynder
27. september 2002 - 10:20 #17
Jeg har selv fundet en løsning på problemet nu.

Til jer der kommer ud for samme problem: her er en løsning

http://www.pdflib.com/pdfmark/ læs det!

Selvom man gør præcist som beskrevet i pdfmark_primer støder man på en fejl i Microsoft Word som er beskrevet her: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q220214 Keywords: kbdta wd2000 kbbug

I er velkommen til at kontakte mig hvis i har brug for eksempler på hvrodan det her kan løses.