Avatar billede gurumaster Nybegynder
10. september 2000 - 22:59 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

PnP off...

Er der nogen som her en ide til, hvordan man kan få win98 til at slå plug and play detektionen fra.
Jeg har et lydkort, som skal have indlagt en ny driver, jeg har slette driveren i enhedshåndteringen men når jeg starter win-98 op igen, installerer plug and play funktionen automatisk de gamle drivere igen. jeg har prøvet at finde en on/off funktionen i biosen men det er ikke lykkedes. (amibios)
Er der nogen der har en god ide...
Avatar billede kurtj Nybegynder
10. september 2000 - 23:01 #1
Kan du ikke opdatere den gl driver???
Avatar billede gurumaster Nybegynder
10. september 2000 - 23:06 #2
Har prøvet men det funger heller ikke ...
Avatar billede phylox2 Nybegynder
10. september 2000 - 23:06 #3
Der er normalt en indstilling i BIOS, der hedder \"PnP aware OS\" - den kan du evt. slå fra, men om det virker, ved jeg ikke rigtigt.

Du kan også gå ind i enhedshåndtering, og trykke \"Egenskaber for lydkortet\" og klikke på fanbladet \"Driver\" og trykke \"Opdater driver ...\"  - Her skal du være opmærksom på, at Windows IKKE skal søge efter den selv, men at du skal sige, at du har en diskette / CD med driverne på, og give den stien til den - så er jeg sikker på, at det virker!

Hvad er det for et lydkort?
Avatar billede kurtj Nybegynder
10. september 2000 - 23:07 #4
Hvad er det for et kort????
Avatar billede gurumaster Nybegynder
10. september 2000 - 23:09 #5
Det vil jeg forsøge med det samme, vender straks tilbage..
Avatar billede kurtj Nybegynder
10. september 2000 - 23:11 #6
Er du ikke lige hurtig nok til at afvise svaret??
Avatar billede gurumaster Nybegynder
10. september 2000 - 23:17 #7
JO, det var jeg undskyld....
I biosen er der en funktion som hedder:
PnP OS installed og den er markeret med \"NO\"
Når jeg prøver at opdatere driveren, sker der ikke andet end at den \"tænker sig om\" o ca. 10 sek. Den kommer ikke frem og spørger om hvor driveren skal hentes...
Avatar billede gurumaster Nybegynder
10. september 2000 - 23:19 #8
P.S.
Det er et billigt Aztech 2320 Sound card.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
10. september 2000 - 23:19 #9
Passer ikke .... hvis du trykke opdater driver, så kommer der 2 radiobokse frem - tag den nedereste og giv den en sti til driveren!
Avatar billede kurtj Nybegynder
10. september 2000 - 23:23 #10
Så prøv at fjerne drivere igen. via tilføj/fjern programmer. check om den er helt væk under enhedshåndtering.
Hvis du kan så undgå genstart, og kør så den nye driver ind.
Avatar billede gurumaster Nybegynder
10. september 2000 - 23:25 #11
Til Phylox2: DER KOMMER INGEN dialogbokse frem. Der sker det som jeg tidligere har beskrevet..
Avatar billede kurtj Nybegynder
10. september 2000 - 23:35 #12
Så prøv min metode,og se om det virker.
Avatar billede z_master Nybegynder
10. september 2000 - 23:37 #13
Hvad med bare at disable lortet.
Det er sgi det jeg gør med lorte hardware.

Bare gå ind i enhedshåndtering og disable det. Så kommer det ikke og laver sjov med dig mere.
Avatar billede kurtj Nybegynder
10. september 2000 - 23:40 #14
Det var vel ikke meningen han sq have en lydløs vel ;)
Avatar billede rebecca Novice
11. september 2000 - 07:38 #15
Fjern den gamle driver via \"enhedshåndteringen\" og installer den nye driver via \"tilføj ny hardware\", husk at fravælge at windows skal søge efter den nye hardware.
Mvh.Rebecca
Avatar billede gurumaster Nybegynder
11. september 2000 - 08:39 #16
Godt forslag. Har prøvet det, men når windows 98 så startes op igen, kommer straks en dialogboks frem, hvor den fortæller at windows har fundet nyt hardware, og så begynder den automatisk at installere den tidligere driver, som så erstatter den nye !!!!, derfor ville jeg prøve at slå PnP fra, hvis det kan lade sig gøre, men der er endnu ingen som har kunnet komme med en ide til, om PnP, kan slås fra og til...(har prøvet i biosen, men her er det ikke muligt)
Avatar billede sen8or Nybegynder
11. september 2000 - 10:10 #17
Hejsa Gurumaster,

I din BIOS kan du slå plug and play operativsystem fra! :-)

Med venlig hilsen
SEN8OR - som ikke kan logge ind :-(
Avatar billede helkaer Nybegynder
11. september 2000 - 14:00 #18
Det er svært at slå PnP fra i Win98 (har siddet i samme situation mange gange). Jeg har forsøgt med netkort, der også gav vrøvl. Disable kortet, der installeres PnP som beskrevet ovenfor - installer så selv kortet med den nye driver som beskrevet ovenfor i Enhedshåndteringen. Virker det? Du kan også forsøge at slette kortet i Enhedshåndteringen og oprette det igen som Rebecca skriver. Problemet er så, hvis din nye driver ikke lige passer til kortet (det gør de jo ikke altid) - det kan være grunden til, at den fortsat installerer det PnP. Har du sikret dig, at ny-installationen ikke konflikter mht. IRQ? Hvis det gør, kan det have samme virkning...
Avatar billede burningice Nybegynder
11. september 2000 - 15:21 #19
hey... hvis windows prøver at installere den gamle driver er det fordi at den stadigvæk ligger inde i windows... gå ind i c:\\windows\\inf og slæt den mappe der hedder andre enheder, eller noget i den retning. Fjern enheden i enhedshåndtering og genstart.
Når windows så starter op igen, ved den ikke hvilken driver den skal bruge, og vil derofr spørge dig om en driver. Let, enkelt og elegant.
Avatar billede burningice Nybegynder
12. september 2000 - 13:46 #20
altid glad for at kunne hjælpe...
Avatar billede gurumaster Nybegynder
12. september 2000 - 14:32 #21
Ja, tusind tak skal Du have, ny fungerer det
rigtigt gidt...