Avatar billede muffa Nybegynder
02. september 2002 - 01:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Visning af navnene på online brugere

For at logge på sitet bruger man et usernavn samt pass word. Jeg vil gerne vise navnene på disse personer som har logget ind.

skal man gøre det i global.asa filen?

er det nemmest at gemme navnene på online brugerne i et array, hvis ja hvordan slettes navnet igen fra arrayen når det har logget af.
Avatar billede coltau Juniormester
02. september 2002 - 15:27 #1
Du kan bruge et array af brugernavne i global.asa til at håndtere det.

I global.asa Application_OnStart oprettes og nulstilles arrayet

Når en bruger logger ind oprettes brugernavn i arrayet
Når en bruger logger ud og i Session_OnEnd fjernes brugernavn fra arrayet

På den måde kan du vedligeholde en liste over aktive brugere.
Avatar billede muffa Nybegynder
02. september 2002 - 15:31 #2
Du har ikke nogle kodestumper jeg kan rode med?
Avatar billede muffa Nybegynder
16. november 2002 - 23:06 #3
hvordan lukker jeg det her spørgsmål?