Avatar billede -mathias- Nybegynder
02. september 2002 - 00:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Win98 -> WinXP

Hej.

Hvordan overfører jeg filer via et normalt netkabel mellem Win98 og WinXP - Jeg er n00b, så jeg vil gerne have en udførlig vejledning, tak :-)
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
02. september 2002 - 00:18 #1
i Win98 logger du ind med det brugernavn og adgangskode du bruger på WinXP
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
02. september 2002 - 00:20 #2
så skal du naturligvis også dele mapperne du vil flytte filer mellem
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
02. september 2002 - 00:26 #3
ahh, hehe nu forstår jeg hvor du er på vej hen :)

Mellem to pc'er der begge har netværkskort, _skal_ du bruge krydsede kabler.

I Win98 og WinXP deler du mapper ved at højreklikke på en og klikke på Deling... Hvis knappen ikke findes i Win98 skal du gå ind i Kontrolpanel > Netværksforbindelser (? - bruger ikke Win98 mere) og tilføje Fil- og udskriftsdeling.

Jeg vil anbefale dig at bruge WinXP som konsol, altså hvorfra du udføre overførelserne. Eller skal du til at rode med logon på Win98 maskinen.

Gå ind i Netværksteder på skrivebordet, og skriv Win98 computerensnavn. med \\ foran. Kender du ikke Win98 computerens navn, højreklikker du på Denne Computer (på Win98 ;) og Egenskaber. Vælg fanebladet Idenfikation, og se navnet i Computernavn.

Grundigt nok ? ;)
Avatar billede faramir Nybegynder
02. september 2002 - 09:40 #4