Avatar billede excoder Nybegynder
10. september 2000 - 21:25 Der er 12 kommentarer og
4 løsninger

Billige netkort

Jeg står og skal købe nogle 10Mbit (måske 10/100) netkort til PC og bærbar, og havde tænkt mig at købe de billigste jeg kan finde, men er der nogle af de biligste mærker man vil kunne få problemer med / er det bedre at gi\' lidt mere og få et kendt mærke ?

Avatar billede 8800 Nybegynder
10. september 2000 - 21:27 #1
lytter med da jeg snart skal holde netparty
Avatar billede driis Nybegynder
10. september 2000 - 21:38 #2
En god tommelfingerregel er aldrig at købe det billigste, men hellere det næstbilligste...

Hvis du køber et kendt mærke er du 100% sikker på, at det virker. Men jeg kender ikke til nogen speciel type/mærke netkort, der generelt er problemer med - så jeg tror bedst det kan betale sig at skele mest til prisen.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
10. september 2000 - 21:47 #3
Lytter med
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
10. september 2000 - 21:50 #4
Dagens råd, undgå Trend (også kaldet TrendNet), vi har på min ene arbejdsplads haft MEGET store problemer med deres kort (mellem 80-90% har været defekte)
Avatar billede fido82 Nybegynder
10. september 2000 - 23:03 #5
kan kun anbefale realteck´s ,har selv 5 af dem i hjemmenetværket, de er 10 / 100 mbit, og koster kun ca 130 kr stykketg
Avatar billede pladask Nybegynder
10. september 2000 - 23:05 #6
3COM har det med at være utroligt gode kort (har ALDRIG selv haft problemer med dem!) og nemme at installerer driverer til...
Avatar billede jonasj Nybegynder
10. september 2000 - 23:15 #7
pladask << ... og 2-3 gange så kostbare som Realtek-baserede kort. Til et lille hjemme-spille-forsjov-netværk kan det da være ligemeget.

Køb det billigste. Det fido82 skriver synes fornuftigt. Jeg har udmærkede erfaringer med Prime\'s netkort (Realtek-chip).
Avatar billede goulduck Nybegynder
11. september 2000 - 00:54 #8
D-link 500 / D-link 530 ... 10/100 kort ... 100-150 kr pr. stk ... GODE KORT!
Avatar billede aasuper Nybegynder
11. september 2000 - 09:46 #9
Jeg bruger de billigste af de billigste kort, og der plejer ikke at være flere problemer med dem end de dyre.

>>AASuper
Avatar billede jeppeniel Nybegynder
11. september 2000 - 13:59 #10
Jeg har brugt Ethernet kortet fra Data Centrum.
Og det virker, uden problemer.
Det koster 139 kr.
Hilsen Jeppe
Avatar billede pladask Nybegynder
11. september 2000 - 17:04 #11
jonasj__>> Sorry altså!
Jeg ante bare ikke at de kort var så dyre. Plejer normalt at få dem rimelig billigt.:-)
Avatar billede burningice Nybegynder
11. september 2000 - 17:12 #12
Unex er også udemærket... de er ihvertfald billige, har set dem til under 100 kroner.
Avatar billede asmodeus Nybegynder
12. september 2000 - 14:14 #13
Mærket \"Vegas\" er faktisk af glimrende kvalitet - selvfølgelig ikke som 3COM, men ganske fortrinligt - og kan erhverves for omkring 140 kr for en 100 Mbit version. 10 Mbit for ca. 80-100 kr.
Mvh/
Asmodeus
Avatar billede excoder Nybegynder
12. september 2000 - 20:35 #14
Tak for alles jeres fine svar. Er der en som ved om der er en forhandler af REALTEK i Odense ?

Jeg var i Data Centrum idag, hvor et 10/100 PCI koster 139.- men de vil ha\' 395.- for et 10mbit til en bærbar, kan det virkelig ikke gøres billigere?

Avatar billede burningice Nybegynder
12. september 2000 - 20:51 #15
NEJ, det kan det godt nok ikke... 395 kroner for et netkort til en bærbar er faktisk ret billigt. Det vil jeg ihvertfald mene
Avatar billede asmodeus Nybegynder
12. september 2000 - 22:27 #16
Jeg er fra Odense og har købt mit Vegas 100 Mbit kort i Alcotini - under Windows hedder kortet Realtek, så det må være det du leder efter!
Mvh/
Asmodeus