Avatar billede exxcaliber Nybegynder
01. september 2002 - 15:35 Der er 6 kommentarer

Problemer med at mounte et ntfs system på en anden hdd

Hej !

Jeg har installeret suse 8.0 (gratsi ftp version), fordi jeg ledte efter et nemt linux system, og Redhat understøttede ikke Geforce 4 fra installationens side. Når men det korte og det lange er at jeg kun kan et par få og meget simple kommandoer, og jeg vil gerne have adgang til mit NTFS (win2k, hda) filsystem, som ligger på en anden harddisk end suse(hdb). Men jeg kan ikke finde ud af at mounte det. Jeg har prøvet at taste nogle kommandoer ind jeg fandt i nogle forumer men det virkede ikke rigtigt. Så hvis i vil gi nogle forslag til hvordan jeg skal gøre, step by step og forklare de enkle kommandoer så ville jeg være glad !
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2002 - 18:08 #1
under forudsætning at xp ligger på 1.partition på hda indsæt følgende linie i /etc/fstab
/dev/hda1 /windows  ntfs  noauto  0 0 > husk at klikke enter efter du er færdig med linien
opret et directory i dette eksempel > mkdir /windows
nu kan du mounte fra konsollen eller endnu bedre oprette hardisken på skrivebordet (brug højre museknap) og herefter mounter du windows med musen
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2002 - 10:42 #2
det var et svar ikke kun en kommentar
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2002 - 13:40 #3
virker det ??????????????????
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2002 - 12:00 #4
gider du svare og lukke spøgsmålet hvis det virker
Avatar billede infophreak Nybegynder
03. november 2002 - 04:00 #5
med 'fdisk -l' får du en liste over partitioner, så du kan se, hvor XP ligger.
jeg vil ydermere anbefale at skrive "noauto,noexec,ro" i stedet for bare "noauto". Jeg vil ikke anbefale at aktivere skriveunderstøttelse på NTFS-drev. Sidst, jeg hørte noget til det, var det 100% sikkert, at man ville få fejl i filsystemet på den partition, man skrev til. Hvis den stadig ikke kan mounte, så er det nok fordi der ikke er NTFS support i din kernel, og så kan du ikke gøre andet end at rekompilere den.
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2006 - 21:36 #6
Du har måske ikke fået det til at køre endnu ??