Avatar billede 10m Nybegynder
01. september 2002 - 06:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Boot.ini

boot.ini er blevet lidt rodet, efter at jeg har instalert win2k for en ven, på samme computer som nu er fjernet. Derfor vil jeg hører om der er nogen der har en win2k pro DK boot.ini som funker. Jeg har kun win2k instalert og ingen patitioner. Hvordan skal den se ud !! nogen der kan hjælpe???? PS skal min ven også lave nogle ændringer??? Det haster HJÆLP!!!
Avatar billede Jman Praktikant
01. september 2002 - 07:42 #1
hmmm -  hvis boot.ini ser lidt rodet ud og du ikke er sikker på hvordan den skal se ud, ville jeg nok gå efter devicen "If it ain't broke - don't fix it"
Hvis din maskine virker, er der da ingen grund til at eksperimentere med boot.ini-filen.
Hvad skal din ven have lavet - han kunne jo evt. oprette en bruger selv og få hjælp den vej igennem ;)
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2002 - 07:55 #2
Jeg kører ikke Win2k mere men jeg mener boot ini ser ud som den gør i XP

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect

Du skal naturligvis ændre
="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect
Avatar billede solle Nybegynder
01. september 2002 - 08:22 #3
Udover at ændre
="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect
skal du nok også lige ændre "\windows" til "\winnt"

[boot loader]
timeout=1
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
Avatar billede 10m Nybegynder
01. september 2002 - 08:34 #4
hmmm jeg har set på din solle men hvorfor står der 1. udfor patition?
Avatar billede 10m Nybegynder
01. september 2002 - 08:37 #5
sorry jeg mente rdisk
Avatar billede solle Nybegynder
01. september 2002 - 19:01 #6
det er fordi at jeg har det på mit D-drev .... det burde jeg nok have nævnt!
Avatar billede solle Nybegynder
03. september 2002 - 10:54 #7
Sker der mere her Oder Was?