Avatar billede bosse88 Nybegynder
31. august 2002 - 23:35 Der er 3 kommentarer

Mus problem! (ekstra n00b)

Jeg sidder med et problem, min mus vises i toppen af ventre hjørne når jeg booter op med KDE 3.0, jeg har Mandrake Linux Beta 4 og musen virkede under installationen, musen er sat til via en PS/2 seriel port og er en Logitech 2x Optical Mouse. (Med Ledning, ikke den sorte og grå mus)

http://www.logitech.com/lang/images/0/46.gif <-- sådan ser musen ud...

Den hedder Logitech Wheelmouse optical.

BTW! I højre hjørne er der en pink/lilla linje der går fra top til tå.
Avatar billede bosse88 Nybegynder
01. september 2002 - 18:51 #1
so much for eksperten............
Avatar billede zordiac Nybegynder
29. september 2002 - 22:09 #2
Er dit problem, at musen ikke virker?

Jeg har samme problem med min mus! Min løsning, er dog langt fra holdbar! Hver gang jeg startet maskinen op, virker musen ikke!

Jeg søtter musen i gang, ved at gøre følgende: WINtast -> Configuration -> Hardware -> Harddrake

Login!

Der bruger ejg piletasterne, til jeg kommer ned på musen! Tryk space, for at aktivere indholdet af punktet, go brug TAB til at komme ned på "Run Config Tool" !

Derinde, vælger ejg min mus! Trykker på enter!, WINtast igen, logout! Nu virker musen! Så skal du bare logge ind igen!

Det er MIN løsning! Men det er surt jeg skal gøre det hver gang jeg lukker maskinen.. men så på den anden side.. Jeg lukker den kun et par gange om ugen, MAX, så jeg kan jo næsten være ligeglad!

Prøv det, og sig til om det virker! Nu ved jeg jo hvordan jeg skal gøre, så det tar kun nogle få sekunder at gøre hver gnag! Det går lynhurtigt!
Avatar billede bosse88 Nybegynder
10. november 2002 - 22:54 #3
Niks det hjælper ikke. Dette var lidt tricky men det havde noget at gøre med driverne til mit GeForce 4 kort på en eller anden måde, da dette problem løste sig med beta 4 hvor de havde lagt nye GF 4 drivere ind...