Avatar billede marcsn Nybegynder
31. august 2002 - 21:17 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Probs. med XP installation

Hejsan, jeg håber i kan hjælpe mig.

Jeg har lige købt en ny pc og skal efterfølgende til at installere XP på den.

Mit system:
cpu: AMD Palomino 1900+XP
motherboard: ASUS A7N266
        m. onboard lyd/grafik/lan
hdd: IBM 80 Gb 120 GXP Deskstar
+
Jeg har købt et G4 Ti-4200

Mit problem er, at jeg ikke kan få XP installationen til at funke lige meget hvad jeg har prøvet.
Jeg kan godt komme ind i installationen (v. at boote fra cd) men efter den har indlæst filerne går får jeg en blank skærm.
Jeg har også prøvet at installere ME og 98 først, men det har heller ikke hjulpet (ME kunne jeg heller ikke få til at installere).

Jeg er omtrent 2 sekunder fra at kyle min pc ud af vinduet :(... Så hvis i kan hjælpe ville jeg blive utroligt glad.

mvh marc (ny eksperten.dk bruger)
Avatar billede resten Nybegynder
31. august 2002 - 21:19 #1
Du skal ind i bios og lave en load setup defoults eller load optimized defoults og se om det hjælper.
Avatar billede marcsn Nybegynder
31. august 2002 - 21:25 #2
Okay...
Jeg har prøvet at loade setup defaults uden det har hjulpet jeg prøver lige det andet og vender så tilbage...
Avatar billede resten Nybegynder
31. august 2002 - 21:27 #3
Hjælper det ikke skal du prøve at tage dit grafikort ud og sætte det gamle i og så bytte det ud når indstalationen er færdig.
Avatar billede onki Nybegynder
31. august 2002 - 21:27 #4
Har du disablet "Bootsektor Antivirus", hvis ikke kan du ikke skrive bootsektoren til styresystemet.
Avatar billede marcsn Nybegynder
31. august 2002 - 21:33 #5
Hmmm. Jeg kan overhovedet ikke finde 'load optimized defaults' inde i min bios setup.
Andre forslag? Eller forslag til hvor denne valgmulighed kan gemme sig?
Avatar billede resten Nybegynder
31. august 2002 - 21:34 #6
Den er der ikke når du har load setup defoults
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
31. august 2002 - 21:38 #7
Har du husket at sætte den til ikke at boote fra CD'romen efter at den har kopieret filerne? Ellers kan den ikk' fortsætte med installationen. Kan dog ikke huske om den kommer med en blank skærm eller hvad det er den viser.

Mvh.
Gonza
Avatar billede marcsn Nybegynder
31. august 2002 - 21:45 #8
onki> Jeg har lige prøvet det, men med samme resultat desværre :(

resten> Jeg kan prøve at sætte mit gamle grafikkort i, men kan jeg ikke bare tage mit nyue ud, eftersom der er onboard grafikkort på mit mobo??
Avatar billede marcsn Nybegynder
31. august 2002 - 21:49 #9
gonza> Jeg tror ikke jeg forstår hvad du mener, så hvis du lige gider at uddybe :)
Når jeg første gang sætter XP cd'en i, så starter installationen med at indlæse en h*lv*d*s masse filer, hvorefter den lige pludselig bare hopper ud.
Avatar billede resten Nybegynder
31. august 2002 - 22:05 #10
Det gonza siger er vrøvl :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
31. august 2002 - 22:10 #11
hvis du kører med mere end én ramblok, så tag dem ud så der kun er en i!
Og tag også alt unødvendigt hardware ud!
Avatar billede marcsn Nybegynder
31. august 2002 - 22:37 #12
hansen> jeg har allerede kun en enkelt ramblok i, og jeg har fjernet alt unødvendigt hardware, så jeg kun kører med floppy, cd og hdd - samt onboard lyd+grafik.

Er der forøvrigt nogen der ved om det kan være problemet (onboard lyd/grafik)?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
31. august 2002 - 22:46 #13
hmmmm måske skal du rode lidt med dit onboardgrafikkort i BIOS!!
Avatar billede marcsn Nybegynder
31. august 2002 - 23:12 #14
Hej igen, så er jeg tilbage efter nogle få eksperimenter, der heller ikke lykkedes.
Det ender med, at jeg sætter min gamle hdd med Win98 på over i min nye pc, så må jeg jo leve med mine gamle indstillinger :(.

Jeg siger tak for jeres tid, selvom der ikke var noget der hjalp - hvis i vil have point for ulejligheden må i lige lægge nogle svar, ellers lukker jeg selv spørgsmålet.

mvh marc
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
31. august 2002 - 23:59 #15
jeg vil da gerne ha lidt ;)
men synd det ikke virker!
Avatar billede marcsn Nybegynder
01. september 2002 - 00:13 #16
lige et ?: hvordan kan jeg dele point
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
01. september 2002 - 00:32 #17
vent til der er flere der ligger et svar, så kan du trykke på knappen 'avenceret' der kommmer frem. Der kan du gi som du vil :)
Avatar billede marcsn Nybegynder
01. september 2002 - 01:12 #18
OK... Så lukker jeg nu

metal hansen> du får 10 p

jer andre> sorry, i skulle ha' lagt et svar
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
01. september 2002 - 01:34 #19
tak for dem :)