Avatar billede vl7 Nybegynder
10. september 2000 - 12:19 Der er 37 kommentarer

Hvordan får man hotmail til at virke i outlook 2000?

Jeg vil gerne have mine hotmail kontoer til at virke i outlook 2000.

Desværre spørger outlook 2k om en
pop3? og en smpt?

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe min?
Avatar billede php Nybegynder
10. september 2000 - 12:21 #1
Pop3 og SMTP:

hotmail.com
Avatar billede vl7 Nybegynder
10. september 2000 - 12:25 #2
Det var jo ikke et svar?

- ved du hvordan jeg får det til at virke?
Avatar billede wof Nybegynder
10. september 2000 - 12:49 #3
Op i Funktioner ned på Konti og så er der en der heder Tilføj/Post
Og så skal du lige ind på www.hotmail.com og lave en e.mail adr. og så skriver du den ind.
Avatar billede jonasj Nybegynder
10. september 2000 - 12:51 #4
Outlook supporterer IKKE HoTMaiL - eller andre HTML-postservere, for that matter. Hvilket egentlig må siges, at være overraskende...
Det gør (kun) Outlook Express.

Så svaret er, at det kan du ikke (desværre). Du er ikke alene om at ønske det...!
Der findes en-eller-anden måde at få Outlook til at vise en webside (http://www.hotmail.com) i et integreret browservindue, men jeg synes det er en halv (kvart?) løsning...

(Selv bruger jeg Outlook Express i stedet for Outlook af netop denne årsag.)
Avatar billede jonasj Nybegynder
10. september 2000 - 12:53 #5
wof << Hva\'? Det må jeg lige prøve :-)
Avatar billede wof Nybegynder
10. september 2000 - 12:55 #6
Jeg mener man godt kan er ik sikker. :o)
Avatar billede jonasj Nybegynder
10. september 2000 - 12:58 #7
Jeg mener, man IKKE kan. Er *ret* sikker :-)
Jeg skal lige installere en Office 2000 på denne PC - er gang! - for jeg kan da ikke huske præcis hvordan det er, Outlook ser ud...

Det er IKKE Outlook Express, du tænker på, vel???

Avatar billede wof Nybegynder
10. september 2000 - 13:00 #8
Nope.
Outlook 2000
Avatar billede jonasj Nybegynder
10. september 2000 - 13:07 #9
Nå, jamen du er altså galt på den, wof!
Outlook supporterer POP3 og IMAP servere.
Hvis man \"lader som om\" at www.hotmail.com er en POP3 (eller en IMAP) server, får man naturligvis en fejl, når man prøver at hente/sende post.

Men du fik mig da til at bruge 10 minutter på dit gætteri... ;-)
Avatar billede codpiece Nybegynder
10. september 2000 - 13:18 #10
Prøv at kigge her: http://www.eksperten.dk/spm/24222

Hotmail bruger sin egen protokol, der ikke kan bruges direkte af andre klienter en Outlook Express. Men man kan komme udenom det i Outlook 2000:

Jeg har læst følgende i PC Magazine:

Outlook does not support Hotmail directly, but there is a workaround you can use with just about any Web-based e-mail system. If the Folder List (mappeliste) isn\'t showing in Outlook choose view | folder list (vis | mappeliste). Now create a Hotmail folder by right-clicking in Outlook Today, choosing New Folder, entering Hotmail as the folder name, and choosing OK.

Next, you\'ll need to associate the new folder with the Hotmail Web site. Right-click on the Hotmail folder, choose Properties, then Home Page. Check the box labeled \'Show homepage by default for this folder\', enter http://www.hotmail.com in the address box, and choose OK.

From now on when you click on the folder, Outlook will show you the Hotmail sign-in page.

(det skal lige nævnes at jeg prøvede metoden med forum.dk og det lykkedes mig at smadre min egen mail-profil)

H&L

// Codpiece
Avatar billede wof Nybegynder
10. september 2000 - 13:28 #11
Okay det må i maget undskylde. :o(
Avatar billede wof Nybegynder
10. september 2000 - 13:29 #12
Var ik sikker.
Avatar billede vl7 Nybegynder
10. september 2000 - 14:01 #13
- Jeg har ikke særlig meget forstand på hotmail?

Men jeg har fundet fem til dette?

- har desværre ikke fået det til at virke:
- Så jeg tænkte, måske en af jer kunne?

http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp
Avatar billede wof Nybegynder
10. september 2000 - 14:04 #14
Hvad. ???
Avatar billede codpiece Nybegynder
10. september 2000 - 14:07 #15
Skal det absolut være hotmail? Jeg har læst at f.eks. Yahoo mail kan poppes med en almindelig mailklient.

// Codpiece
Avatar billede wof Nybegynder
10. september 2000 - 14:11 #16
Jubii.dk
IT-avisen.dk
Forum.dk
Yahoo.dk
Der er så mange du kan have pop3 konti hos.
Avatar billede steffen Nybegynder
10. september 2000 - 14:51 #17
Der er jo også snydesiden, der lader dig læse dine hotmails via alm. pop3  ..
Avatar billede goulduck Nybegynder
10. september 2000 - 14:52 #18
Som det er sagt et par gange ... Outlook 2000 understøtter IKKE hotmail ... :)
Avatar billede jonasj Nybegynder
10. september 2000 - 15:30 #19
steffen << Hvad er det for en \"snydeside\", du refererer til?
Avatar billede steffen Nybegynder
10. september 2000 - 17:08 #20
Hvis man tør betro dem sit password, logger de ind for dig hos hotmail, henter din mail, og lægger den tilgængelig hos dem på deres pop3-server, ganske gratis.

Sidenavnet har jeg p.t. glemt, og tør ikke garantere at jeg kommer i tanke om det lige med det samme.
Avatar billede prodic Mester
10. september 2000 - 18:33 #21
goulduck : understøtter Outlook 2K ikke hotmail? det har den da gjort før har den ikke, eller er det bare express der gør det. For jeg tjekker da min hotmail med Outlook Expresss 5(eller hvad den nu hedder)
Avatar billede jonasj Nybegynder
10. september 2000 - 22:59 #22
prodic << Nej, det gør den ikke og har aldrig gjort det. Kun POP3 eller (gamle) IMAP. Outlook Express er noget ganske andet end Outlook.

I virkeligheden temmeligt tåbeligt med navnesammenfald i to så forskellige programmer...! tsk tsk...
Avatar billede goulduck Nybegynder
11. september 2000 - 00:33 #23
prodic> Som jonasj siger, så gør den det ikke. Jeg ved ikke med Outlook 97, men Outlook 2000 understøtter IKKE og har ALDRIG gjort det. Outlook Express 5 understøtter derimod Hotmail ... logik? Nope!!
Avatar billede prodic Mester
11. september 2000 - 08:23 #24
ved godt der er forskel på OE5 og Outlook-\"pakken\" undrede mig bare over at Outlook ikke understøtter når OE gør. Men sådan er der jo så meget man ikke forstår i MS´s verden. Men nu er jeg da om ikke andet blevet lidt klogere.
Avatar billede vl7 Nybegynder
11. september 2000 - 13:36 #25
- Hvad nu, hvis jeg gerne ville have en mail der understøtter pop3?

Er der så en der ved, hvordan jeg videre stiller min hotmail til denne konto??

Evt. kan jeg videre stille flere end 1 konto?
Avatar billede goulduck Nybegynder
11. september 2000 - 15:11 #26
Af hvad jeg kan se, kan hotmail ikke viderstilles ...
Avatar billede vl7 Nybegynder
11. september 2000 - 15:38 #27
Tilbage igen!

Nu har jeg endelig fået en pop3 konto!
softhome.net tilbyder en gratis!
Den viker ok sammen med outlook 2000.

Jeg mangler bare at få vidrestillet mine hotmail kontoer?

Er der en der ved hvordan dette kan lade sig gøre?

Avatar billede goulduck Nybegynder
11. september 2000 - 15:46 #28
Som jeg skrev lige før, kan jeg ikke se at hotmail kan viderstilles til en anden mail adresse ...
Avatar billede schrodinger Nybegynder
15. september 2000 - 13:10 #29
I følge PC World nummer 11, 16. juni 2000 side 63 under bugsboksen kan det lade sig gøre, men programmet koster penge. Det progammet gør er at oversætte html email til POP3, der kan anvendes i Outlook 2000. Adressen på programmet er www.tufans.com og koster 21,95 dollars. Jeg har dog ikke tjekket det.
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
26. september 2000 - 18:32 #30
Det kan ikke lade sig gøre i 2000, men kun i Expressen. Du definerer bare en ny konti og siger at det skal være en Hotmail. Så udfylder du bare de informationer den beder om, og så skulle det virke :o).

Held og lykke.

Med venlig hilsen
Rasmus Lind
Avatar billede yeti Nybegynder
26. marts 2001 - 18:44 #31
Skulle du endnu ikke have fået svar på dit spørgsmål, tror jeg at dette vil hjælpe:

http://www.microsoft.com/danmark/Support/faq/772_1096.asp

Læse e-mail fra Hotmail i Outlook 2000

Beskrivelse:

Hvordan gør jeg, hvis jeg vil læse e-mail fra min Hotmail-konto i Outlook 2000?

--------------------------------------------------------------------------------
Sådan gør du

I Outlook findes der (til forskel fra Outlook Express) ingen færdig funktion, så du kan anvende e-mail-kontoen fra Microsoft Hotmail.
Nedenfor får du et forslag til, hvordan du kan løse dette problem.

Der findes endnu ingen understøttelse i Outlook til e-mail-kontoen hos Hotmail. Det er en funktion, der vil være at finde i kommende versioner af Outlook.

Du kan læse e-mail fra Hotmail i Outlook ved at oprette en Hotmail-mappe og derefter associere et weblayout med den mappe, der peger på Hotmails websted.

Bemærk! Du kan anvende metoden nedenfor til at læse e-mail fra alle webbaserede e-mail-leverandører, f.eks. Yahoo, Lycos og Excite.

Sådan oprettes en Hotmail-mappe:
1. Klik på Mappeliste i menuen Vis.

2. Højreklik på Outlook i dag, og klik på Ny mappe. Giv mappen navnet Hotmail, og klik på OK. Mappelisten indeholder nu en mappe med navnet Hotmail.

Sådan associeres Hotmail-mappen med Hotmails websted:
1. Højreklik på Hotmail-mappen på mappelisten, og klik på Egenskaber.

2. Skriv http://www.hotmail.com i adressefeltet under Hjemmeside.

3. Marker indstillingen Vis hjemmeside som standard for denne mappe, og klik på OK.

Når du klikker på Hotmail-mappen, kan du nu logge på Hotmail-kontoen på den side, der vises til højre. Du kan også oprette en genvej i Outlook-feltet ved at trække Hotmail-mappen dertil.

Yderligere oplysninger om, hvordan du anvender Outlook Express sammen med Hotmail, findes i følgende artikel i Microsoft Knowledge Base:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q220/8/51.asp
(Bemærk! Teksten er på engelsk).

De heri nævnte tredjepartsprodukter er produceret af uafhængige leverandører.
Microsoft giver ingen garantier for de nævnte produkters ydeevne eller pålidelighed.

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q234/7/04.asp

--------------------------------------------------------------------------------
Sidst opdateret: 13 juli 2000
© 2001 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Juridisk meddelelse.
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. marts 2001 - 06:50 #32
Det er den løsning vi har haft før ... og det er stadig en B-løsning, for det eneste der sker her, er at du flytter et browser vindue ind i outlook og surfer der fra ... Alså, det ville give samme resultat bare at åbne en browser og hoppe ind på www.hotmail.com
Avatar billede yeti Nybegynder
27. marts 2001 - 08:00 #33
Så kommer du vist til at vente på en senere udgave at Outlook.
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. marts 2001 - 08:47 #34
Yep!
Avatar billede quak Nybegynder
14. december 2001 - 22:11 #35
hvorfor bruger du ikke bare microsoft Messenger det viker. jeg har selv prøvet det
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. december 2001 - 00:26 #36
Office XP .. det mener jeg at understøtte hotmail..
Avatar billede agentme Nybegynder
22. februar 2002 - 00:58 #37
hvis du har mulighed for at opgradere til Office XP (2002) så KAN den hente mail fra Hotmail !!! Jeg bruger det selv, og jeg kan sagtens lave en guide til dig, hvis du opgradere.... d r sqide nemt :)