Avatar billede sandra24 Nybegynder
31. august 2002 - 13:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvorfor kan man ikke formatere 2000 ??

hvorfor kan man ik formatere som ved andre styresystemer med at skrive  format c:  så skriver den bad command or file name..
er der ikke en der vil forklare punkt for punkt hvordan man gør det? det er ik til at finde ud af når det ikke er ens..
Avatar billede chalde Seniormester
31. august 2002 - 13:50 #1
brug en win98 bootdisk..... så burde du kunne...
Avatar billede nogetfx Nybegynder
31. august 2002 - 13:52 #2
Hvis du skal have win2k eller Xp på den igen.Kandu lige så godt gøre det fra install-menuen...
Under Xp skal du dog slette partitionen og så oprette den igen
Avatar billede sandra24 Nybegynder
31. august 2002 - 14:00 #3
den skal slettes og så skal der ligges en 2000 ind på igen.. men den er begyndt at opføre sig underligt derfor vil jeg gerne ha den formateret og en ny win.
Avatar billede sandra24 Nybegynder
31. august 2002 - 14:06 #4
ved at jeg gør det fra install menuen på win cden så lettes det gamle der ligger herpå jo ikke vel? det var det det helst skulle gøre.. der er ingen problemer med min win her.. det der er problemet det er at der er nogle programmer som jeg ik kan finde ud af hvad er for nogle som går ind og laver en masse problemer.. derfor jeg godt kunne tænke mig en helt ren en
Avatar billede goulduck Nybegynder
31. august 2002 - 14:13 #5
Boot op på Windows 2000 CD'en. Her får du mulighed for at formatere harddisken du vil installere på.
Avatar billede sandra24 Nybegynder
31. august 2002 - 14:26 #6
det jeg gør det er at vælge installer et nyt eksemplar af 2000 det kommer efter jeg har trykket på installer på cden.. bagefter står der så at de ting der ligger på drevet vil ikke blive berørt ?
Avatar billede sandra24 Nybegynder
31. august 2002 - 14:35 #7
goulduck vil du ik forklare det lidt nærmere
Avatar billede thezerozone Nybegynder
31. august 2002 - 14:52 #8
Nu skal du høre find en windows 98 cd, sæt den i dit cd-rom drev genstart pc'en (sørg for at bios'en står til at "boot from cd-rom" vælg start installation af windows tryk enter 2 gange og du har en blå skærm her trykker du F3 to gange så er du i dos så skriver du "format c:" trykker "J" og enter og den vil gå igang med at formatere.... Hvis du er i tvivl så skriv til zerozone@gmx.net
Avatar billede goulduck Nybegynder
31. august 2002 - 17:51 #9
Som thezerozone er inde på, skal du gå ind i BIOS når maskinen starter. Her sørger du for at computeren står til at boote fra CD-ROM. Herefter sætter du din Windows 2000 CD i computeren og genstarter.
Underopstart står der noget med "Tryk på en tast for at starte fra CD-ROM", her trykker du på en tast.

Windows 2000 installaionen er nu startet. Som noget af det første, skal du vælge hvilken partition (drev) du vil installere til. Her kan du også vælge at formatere den pågældende partition.
Avatar billede sandra24 Nybegynder
01. september 2002 - 10:53 #10
tak zerozone det hjalp :)