Avatar billede getto Nybegynder
31. august 2002 - 08:46 Der er 8 kommentarer

hvordan bliver man selv MySQL server

Jeg er først lige begyndt på MySQL, og jeg aner ikke en disse til det... jeg vil gerne kunne lave en database, men også være MySQL server selv, had skal jeg bruge, og hvordan opretter jeg en database selv? har kigget på www.webcafe.dk men der stod man skulle skrive nogle strenge ind, men hvor fandt jeg aldrig ud af, min PHP kunne ikke connecte til databasen test, som ligger standart, tror ikke jeg kan finde ud ar det med kode og bruger.
Avatar billede tlunde Nybegynder
31. august 2002 - 08:58 #1
Du skal allerførst have installeret Apache webserver, hvis du vil bruge din egen PC som server...Er det det du vil??

Ellers er det nogle udmærkede artikler om hvordan det sættes op og tjekkes efter om det virker på www.thomaslunde.dk
Avatar billede tlunde Nybegynder
31. august 2002 - 08:58 #2
Det var selvfølgelig også et svar :)
Avatar billede thomasledet Nybegynder
31. august 2002 - 09:17 #3
tlunde> man skal ikke have installeret apache for at bruge sin maskine som server... MySQL i sig selv er en server... faktisk kører der en del servere på din maskine uden du ved det.... men det du snakker om, er nok en webserver... der er forskel...

getto> du vil selv være MySQL server? fint... hent MySQL serveren fra http://www.mysql.com ... den er gratis... installerer skidtet og vupti! nu har du en MySQL-server...
Avatar billede flse Nybegynder
31. august 2002 - 09:19 #4
getto> har du downloaded og installeret mysql fra www.mysql.com?

For at administrere din mysql server, vil jeg anbefale at du downloader og installerer phpMyAdmin (http://www.phpmyadmin.org/)
Avatar billede intel4004 Novice
31. august 2002 - 10:29 #6
Lige en note: har du windows xp kan du også bruge microsoft's IIS webserver - denne kan installeres fra windows xp cdrom'en. Altså er der flere muligheder end blot apache.

Intel4004
Avatar billede getto Nybegynder
31. august 2002 - 20:45 #7
okey vender tilbage på mandag med point, nu skal jeg lige kigge lidt :-)
Avatar billede neess Nybegynder
05. september 2002 - 07:36 #8
Til at administre din database kan du også bruge det grafiske program
http://www.anse.de/mysqlfront/download.php
Er også et af de lette.
programmet hedder mysql front