Avatar billede lun Nybegynder
30. august 2002 - 22:04 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

pc ur går pludselig forkert

Mit pc ur går pludselig forkert. Det tæller fire sekunder, så springer det et sekund over, tæller fire sekunder igen osv.
Det er det almindelige medfødte ur i win xp der gør det. Jeg har checket for virus, den fandt ikke noget. Jeg har alle windows update programmer installeret. Hvad kan jeg gøre for at rette det?
Avatar billede paven21 Nybegynder
30. august 2002 - 22:11 #1
format c: ... mange virusser kan ikke fjernet :(( måske er det den eneste vej
Avatar billede random_act Nybegynder
30. august 2002 - 22:14 #2
Prøv at sætte den til at syncronice med et online ur. Det gør man ved at doubel klikke på uret og vælge det fane blad der hedder "Internet Time" på en engelsk XP.
Avatar billede lun Nybegynder
30. august 2002 - 22:16 #3
random_act: Ja, det kunne jeg, men jeg ville gerne have fat i problemets rod, det andet er bare symptombehandling.
Avatar billede random_act Nybegynder
30. august 2002 - 22:19 #4
Dette er windows. Der er fejl som man lever med og så er der dem man kan fixe. Dem man kan fixe stiller man ikke spørgsmål ved.
Avatar billede lun Nybegynder
30. august 2002 - 22:22 #5
Nå, gør "man" ikke det!
Og hvis man nu ikke er så klog som dig?
Må "man" så godt spørge alligevel?
Avatar billede resten Nybegynder
30. august 2002 - 22:26 #6
Synkroniser tiden via internettet.
Den tids server som er valgt som standard er www.time.windows.com men den er tit nede så du skal bruge denne www.time.nist.gov og sådan skal det gøres.
Kontrolpanel-dato og klokkesæt-egenskaber klik på fanen internet tid og her vælger du så www.time.nist.gov

resten\
Avatar billede random_act Nybegynder
30. august 2002 - 22:26 #7
Du kan altid stille spørgsmålet men du skal ikke regne med at mange har gjort noget ud af at finde en anden løsning da det her en løsning der virker og som er simpel.
Avatar billede resten Nybegynder
30. august 2002 - 22:28 #8
Sorry du skal ikke skrive www foran :)
Avatar billede lun Nybegynder
30. august 2002 - 22:33 #9
Okay, jeg synkroniserer. Det var bare rart at vide hvordan den kan finde på sådan noget. Tak for hjælpen!
Avatar billede resten Nybegynder
30. august 2002 - 22:37 #10
:)
Avatar billede intel4004 Novice
30. august 2002 - 22:39 #11
Utrolig at ingen kan give dig forslaget om at udskifte dit biosbatteri. Dette er sandsynligvis et normalt lithium 3v batteri, som sidder på dit bundkort. Det kan være denne som er ved at være træt.

Intel4004
Avatar billede lun Nybegynder
30. august 2002 - 22:42 #12
Ja, men det har jeg tænkt på, men pc en er under et år gammel?!
Avatar billede lun Nybegynder
30. august 2002 - 22:42 #13
OG så ville den vel også tabe tiden, når den var slukket, og ikke mens den kører og jo får strøm fra el-nettet?